The modern and modernisation phenomenon, which dates back to ancient times in terms of historical origin, has turned into an ideology, a worldview along with the efforts of the enlightenment thinkers especially in the west and this caused the birth of a new world order with the abandonment of the classical thought. Towards the end of 20th century, the developments that emerged in many areas and accelerated over time caused a gradual increase in the debates on the modernism and the debates focused on the modernism led to the postmodernism. Great changes and transformations took place in the field of public administration with the post-modern understanding and these changes, by abandoning the modernist public administration, paved the way for the formation of a new public administration understanding – postmodern public administration. In the first part of the study, the concepts of “modern” and “modernism” as well as the extensions of these concepts are discussed. In order to correctly evaluate the relationship between the postmodernism and public administration, which is the main field of study, it is important to clarify the issue of modernism. For this reason, understanding modernism, which represents reason and science, and symbolizing change and a revolt against the old and the traditional, will make it easier for us to understand the discussions on the subject. In the second part of the study, the meaning of postmodernism, its features, its objections against modernism and modern world, its difference from modernism are presented and subsequently the relationship between the postmodernism and public administration is examined. In the conclusion part, postmodern public administration thought and its future are evaluated. In essence, the aim of this study is to present a theoretical discussion to the attention of the reader by setting out the concepts of modernism and postmodernism with public administration within the framework of modernism and postmodernism discussions, and to evaluate the future of public administration.
Tarihsel köken itibariyle çok eskilere dayanan modern ve modernleşme olgusu özellikle Batı’da aydınlanma düşünürlerinin çabalarıyla birlikte bir ideolojiye, bir dünya görüşüne dönüşmüş ve klâsik düşüncenin terk edilmesiyle yeni bir dünya düzeni doğmasına yol açmıştır. Yirminci yüzyılın sonlarına doğru gelindiğinde ise pek çok alanda ortaya çıkan ve zaman içerisinde hızlanan gelişmeler modernizm üzerinde tartışmaların giderek artmasına sebep olmuş ve modernizm üzerinde yoğunlaşan tartışmalar postmodernizmi ortaya çıkarmıştır. Postmodern anlayışla birlikte kamu yönetimi alanında da büyük değişim ve dönüşümler gerçekleşmiş, bu değişimler modern kamu yönetimi anlayışının terk edilerek yeni bir kamu yönetimi anlayışının, postmodern kamu yönetiminin oluşmasına zemin hazırlamıştır. Çalışmanın ilk kısmında ‘modern’ ve ‘modernizm’ kavramları ile birlikte bu kavramların uzantıları da ele alınmıştır. Konunun ana çalışma alanı olan postmodernizm ve kamu yönetimi ilişkisini doğru değerlendirebilmek açısından modernizm konusunun vuzuha kavuşturulması önem arz etmektedir. Bu sebeple aklı ve bilimi temsil eden, eski ve geleneksel olana karşı bir başkaldırıyı, değişimi simgeleyen modernizmin anlaşılması konuya ilişkin tartışmaları anlamlandırmamızı kolaylaştıracaktır. Çalışmanın ikinci bölümünde postmodernizmin ne demek olduğu, özellikleri, modernizme ve modern dünyaya itirazları, modernizmden farkı ortaya konulmuş, devamında ise postmodernizm ve kamu yönetimi ilişkisi incelenmiştir. Sonuç bölümünde ise postmodern kamu yönetimi düşüncesi ve geleceğine ilişkin değerlendirmelerde bulunulmuştur. Özü itibariyle bu çalışma ile ortaya koyulmak istenen amaç, modernizm ve postmodernizm tartışmaları çerçevesinde kavramların kamu yönetimi ile ilişkisini ortaya koyarak kuramsal bir tartışmayı okuyucunun ilgisine sunmak ve kamu yönetiminin geleceğine ilişkin değerlendirmelerde bulunmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 14 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.