Bu araştırmada, Birleşik Krallık (İngiltere) siyasetinde “Türkiye Kökenli İngiliz Vatandaşlarının” (BCTO) siyasi katılımı ve temsili incelenmiştir. BCTO, Türkiye'den Türk ve Kürt etnik kimlikleriyle beraber Alevi, Sünni, Laik, Muhafazakar, Milliyetçi ve Sol kökenli toplulukları ve Türkiye Cumhuriyeti ile sosyal/tarihi bağı olan Kıbrıslı Türkleri ifade eder. Bu çalışmada, göçmen nüfusa ilişkin Birleşik Krallık'ın siyasi alanındaki ulus ve vatandaşlık kavramları, özellikle BCTO örneğinde tartışılmaktadır. Kurumsal teoriden faydalanarak, BCTO'nin siyasi koşullarının ve davranışlarının şekillenmesinde İngiltere'deki resmi ve informel kurumlar, BCTO'nin kurumları da dahil olmak üzere incelenmektedir. BCTO'nin siyasi olarak yeknesak bir topluluğu temsil etmediği, ve kurumsal yaklaşımdan bakıldığında Birleşik Krallık kurumlarının ve sisteminin BCTO'nin siyasi temsilini iyileştirmenin önünde engelleri olduğu sonucuna varılmıştır. Buna ek olarak, siyasi olarak parçalı topluluğun zayıflığı, BCTO'nin yetersiz siyasi kurumsallaşması nedeniyle BCTO’nun temsiliyeti yeterli seviyede olmasa da, BCTO içindeki bazı alt gruplar ayrı ayrı daha yüksek düzeyde siyasi katılım ve temsiliyet göstermektedir.
Göçmen Siyasi Katılımı Resmi ve Gayri Resmi Kurumlar Azınlık temsili Türkiye Kökenli İngiliz Vatandaşlarının Siyasi katılımı Demografik Dönüşüm
In this research, we analyze the political participation and representation of the “British Citizens of Turkey-Origin” (BCTO) in the United Kingdom (UK) politics. The BCTO refers to ethno-religious communities from Turkey including Turkish and Kurdish ethnicities with different backgrounds i.e Alevi, Sunni, Secular, Conservative, Nationalist and Leftist , and the Turkish Cypriots that have social/historical link with the Republic of Turkey. In this study, the concepts of nation and citizenship in the political sphere of the UK considering the immigrant population, specifically in the case of BCTO are discussed. Benefiting from the institutional method, the formal and informal institutions in the UK on shaping the political conditions and behaviours of the BCTO are examined including the institutions belong to the BCTO as well. However, it is concluded that BCTO does not represent a politically unified community and, from a institutional approach, the UK system has obstacles that stands in the way of improving BCTO's political representation. Lastly, even though BCTO is politically underrepresented due to the weakness of the politically unified community and insufficient political institutionalisation of the BCTO, certain sub-groups within the BCTO separately indicate a higher level of political involvement.
Migrant Political Involvement Formal and Informal Institutions Minority Representation Political Participition of Turkey-Origin British Citizens Demographic Transformation
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Tüm Sayı |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2021 |
Submission Date | August 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 17 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.