The weapons that have self-controlling capacity and are equipped with the technology to independently choose and destroy a target are called autonomous weapons. Presently, autonomous weapon technology is developed to contribute to the defence and offensive capacities of states and restructure their armies. However, there is a common concern that the quality of autonomous weapons to make decisions in the international arena independent of humans may cause a global security problem. In this respect, the United Nations (UN) supports disarmament by holding meetings and issuing reports to ensure that these weapons are controlled while under development.
The present article intends to clarify the activities of the UN which aim to control autonomous weapon technology. The first part of the article defines autonomous weapons in detail and then evaluates their possible benefits and threats. Later on, the article provides an outline of the disarmament endeavours with regard to autonomous weapons. The final part, on the other hand, discusses the disarmament activities of the UN as to autonomous weapons. In this sense, the official documents of the UN were selected as primary sources in revealing the global aspect of the disarmament struggles concerning autonomous weapons. This article, therefore, uses the document analysis method. In consequence of the document analysis, it was concluded that more data were required to establish a consensus as to the performance of a wider disarmament activities under the UN regarding autonomous weapons.
The United Nations Deadly Autonomous Weapon Systems Disarmament Autonomous Weapons Security
Otonom silahlar, kendi kendini kontrol edebilme yeteneğine sahip olan ve bağımsız şekilde hedefini seçerek yok edebilecek teknolojiyle donatılmış silahlardır. Günümüzde otonom silah teknolojisi, devletlerin savunma ve saldırı kabiliyetlerine katkı sağlanması ve orduların yeniden yapılandırılması amacıyla geliştirilmektedir. Bununla birlikte, otonom silahların uluslararası alanda insandan bağımsız olarak karar verme yeteneğinin küresel boyutta bir güvenlik sorunu oluşturabileceğinden endişe duyulmaktadır. Bu yüzden Birleşmiş Milletler (BM), söz konusu silahların henüz gelişim aşamasında kontrol altına alınması için çeşitli toplantı ve raporlar ile silahsızlanmayı desteklemektedir.
Bu çalışmada, otonom silah teknolojisinin kontrolüne yönelik BM’nin yürüttüğü çalışmalara açıklık getirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde otonom silahlar detaylandırılacak, ardından otonom silahların olası faydalarına ve zararlarına ilişkin değerlendirmeler yapılacaktır. Ardından, otonom silahlar konusundaki silahsızlanma çalışmaları genel hatlarıyla incelenecektir. Son bölümde ise BM’nin otonom silahlar konusundaki silahsızlanma çalışmaları ele alınacaktır. Bu bağlamda otonom silahlara dair silahsızlanma çabalarının küresel niteliğinin ortaya konulmasında BM’nin resmi belgeleri birincil kaynak olarak tercih edilmiştir. Dolayısıyla çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Doküman analizi sonucunda BM’de otonom silahlara dair geniş çaplı bir silahsızlanma çalışması yapılması konusunda fikir birliğine varılması için daha fazla verinin gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Tüm Sayı |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2023 |
Submission Date | December 12, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 21 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.