Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ STAJ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE STAJIN KATKILARI

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 24, 400 - 424, 27.04.2024
https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1384740

Öz

Üniversitelerin ihtisaslaşması yönünde yükseköğretimde bir adım atılmıştır. Bu adım doğrultusunda üniversitelerin siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümlerinde staj uygulaması yapılması yönünde bir yöneliş başlamıştır. Bu bölümlerdeki staj konusunda literatürde boşluk bulunmaktadır. Bu araştırma, o boşluğu doldurmaya yöneliktir. Araştırmanın amacı, siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümü öğrencilerinin görüşleriyle staj uygulamasının katkılarını keşfetmektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemi, tekli durum deseniyle betimsel biçimde yürütülmüştür. Amaçlı örneklem yöntemi tipik durum örneklemesiyle katılımcılar belirlenmiştir. Katılımcılar, Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğrencileridir. Bölümdeki staj uygulaması, öğrencilerin isteğine bağlı şekilde yeni başlatılmıştır. Bugüne kadar stajını tamamlamış toplamda on öğrenciden yedi öğrenci, araştırmanın katılımcıları olmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak gözlem, görüşme ve doküman incelemesi kullanılmıştır. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla veriler toplanmıştır. Toplanan veriler, Maxqda 2022 programına aktarılarak kodlamalar yapılmıştır. Bu kodlardan kategoriler oluşturulmuş ve kategorilerden temalara ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda stajın katkıları iki temada toplanmıştır. Bu temalardan biri “Stajın öğrencilere katkıları” ve diğeri “Stajın fakülteye katkıları”dır.

Kaynakça

  • Akay, B. & Şıttak, S. (2019). Staj deneyiminin kariyer seçimine etkisi: Trakya Bölgesi’ndeki turizm öğrencilerine yönelik bir araştırma. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 757-784. https://doi.org/10.26466/opus.533956
  • AÜİİBF Staj Yönergesi. (2023, May 9). Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi staj yönergesi madde 3/j. Retrieved on 2023, September 1 from https://iibf.aksaray.edu.tr/dosya/444a3a36-3e82-436d-b574-ca5967a0840d.pdf
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bostancı, S. (2011). Yerel yönetimler programı öğrencilerinin belediye stajları üzerine bir inceleme. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 55-64.
  • Chou C. M., Shen C. H. & Hsiao H. C. (2016). Tertiary students’ entrepreneurial ability of entrepreneurship-embedded internship program in education service industry, International Journal of Psychology and Educational Studie, 3(3), 1-8.
  • Chou C. M., Shen C. H., Hsiao H. C., Shen T. C. & Tsen Y. J. (2017). Assessment indicators of tertiary student of internship programs adjust industry 4.0, International Journal of Psychology and Educational Studies, 4(2), 24-33.
  • Çetin, Ş. (2005). Öğrenci stajlarında yararlanılan dersler üzerine ampirik bir değerlendirme: Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 153-169.
  • Çiftçi, M., Kıyıcı, G. Ö. & Cevher, E. (2013). Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı öğrencilerinin stajlarının içerik analizi ile incelenmesi: Atabey MYO örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Büro Yönetimi Özel Sayısı), 165-174.
  • Demir, M. & Demir, Ş. Ş. (2014). Turizm işletmelerinde yöneticilerin mesleki staj ve stajyerleri değerlendirmesi. Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6, 18-33.
  • Dost, Z. D. & Bilgin, K. U. (2020). Gençlerin işgücü piyasasına geçişinde deneyim ve staj etkisi. Çalışma İlişkileri Dergisi, 1(Özel Sayı), 119-153.
  • Duran, Y. & Dolmacı, N. (2017). Ön lisans düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin zorunlu staj uygulamasına ilişkin görüşleri, sorunları ve çözüm önerileri Isparta Meslek Yüksekokulu örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 254-267. https://doi.org/10.20875/makusobed.316226
  • Erden, A. & Gök, G. (2017). S.Ü.S.B.M.Y. Büro yönetimi yönetici asistanlığı öğrencilerinin staj yaptıkları büroların ergonomik açısından değerlendirilmesi. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 7(2), 44-51.
  • Hora, M. T., Wolfgram M. & Thompson, S. (2017). What do we know about the impact of internships on student outcomes? RESEARCH BRIEF #2 Centre for Research on College to Workforce Transitions. (CCWT) and University of Wisconsin-Madison Wisconsin Center for Education Research.
  • Ibrahim M. A., Shaker M. H., Sulaiman S., Aziz A. A., Ghaffar N. S. & Yusup M. H. (2016). The integration of naqlı and aqlı knowledge in curriculum at universiti sains Islam Malaysia: The study on student’s internship organizations in Kelantan, Malaysia, International E-Journal of Advances in Social Sciences, 2(5), 376-383.
  • İşleyen, Ş. (2019). Stajın İİBF öğrencileri üzerinde meydana getirdiği değişim - Van YYÜ uygulaması. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 3(8), 1-10.
  • Kaplanoğlu, E. (2014). Muhasebe stajyerlerinin meslek mensuplarından ve meslek örgütlerinden beklentileri: Manisa ili araştırması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(4), 265-284.
  • Kara, M. & Demir, E. (2018). Finans, bankacılık ve sigortacılık bölümü öğrencilerinin staja bakış açıları üzerine bir araştırma: Gevaş Meslek Yüksekokulu örneği. Vankulu Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 99-114.
  • Karacan, S. & Karacan, E. (2004). Meslek yüksekokullarında (MYO) yapılan staj uygulamalarına ilişkin bir araştırma: kalite ve verimlilik için iş yerleri - MYO işbirliğinin gereği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8, 168-184.
  • Karataş, Z. (2017). Sosyal bilim araştırmalarında paradigma değişimi̇: nitel yaklaşımın yükselişi̇. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 68-86.
  • Kayakuş, M., Terzioğlu, M. & İçmen, M. (2017). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin isteğe bağlı stajlarında karşılaştıkları sorunlar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 131-136. https://doi.org/10.20875/makusobed.306875
  • Kaysi, F. & Aydemir, E. (2018). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin stajlarda karşılaştıkları sorunların değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 119-133.
  • Koçyiğit, Ö. & Alyavuz, B. (2011). İnşaat mühendisliği eğitiminde staj. İnşaat Mühendisliği 2. Sempozyumu, 235-246. Muğla, Turkey.
  • Kozak, M. A. & Okumuş, F. (1991). Stajyer öğrenci sorunları ve bu konuda bir anket çalışması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(4), 32-33.
  • Kraiem A. M., Amri C., El Mhamdi S., Bousriha A., Haj Salem N. & Khalfallah T. (2017). Evaluation of student’s competencies on social medicine internship with the objective structured clinical examination method. International Journal of Educational Research Review, 2(2), 21-33.
  • Kurnaz S.S. (2022). Türkiye’de staj uygulamaları ve üniversite öğrencileri üzerindeki etkileri: Staj seferberliği projesi [master thesis]. Çanakkale Onsekiz Mart University.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Selehattin T.). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Mohammed A. A. & Rashid B. (2016). The moderating influence of internship program on the relationship between undergraduates’ perception and their intention to join tourism and hospitality industry: a theoretical model, International Review of Management and Marketing, 6(2), 317-321.
  • Mon P. Y., Ueno S., Suzuki G., Karasawa N., Horikawa K., Nishikawa M., Awaji M. & Isonishi T. (2023) A comprehensive evaluation of an internship program: a 360-degree review involving students, host organization supervisors, and faculty Members, The Eurasia Proceedings of Educational & Social Sciences (EPESS), 33, 47-55.
  • Olcay, A., Yıldirım, İ. & Sürme, M. (2015). Turizm eğitimi alan öğrencilerin staj eğitimi hakkında görüşleri: Gaziantep ili örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 324-334.
  • Pelit, E. & Güçer, E. (2006). Turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin turizm işletmelerinde yaptıkları stajları değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 139-164.
  • Subaşı, M. & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Tutar, H. (2022). Nitel araştırmalarda geçerlilik ve güvenilirlik: bir model önerisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 117-140.
  • Türkseven, E. (2012). Turizm eğitiminde yaşanan staj sorunları: lisans öğrencilerinin görüşlerine yönelik bir araştırma [master thesis]. Sakarya University.
  • Uysal, B. Ç. B. & Savaş, P. (2021). Türkiye ‘de İngilizce öğretmenliği bölümü staj uygulamalarının zorluklarına genel bakış: 2004-2019 arası araştırmalarda bir meta sentez çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1669-1712. https://doi.org/10.17679/inuefd.886731
  • Uzay, Ş. (2005). Muhasebe meslek stajyerlerinin sorunları ve beklentileri: bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 25, 70-78.
  • Yalçınkaya, B. & Saydam, V. (2018). Staj süreçlerinin öğrencilerin mesleki beklentilerine etkisi: Marmara üniversitesi bilgi ve belge yönetimi bölümü üzerine bir inceleme. Arşiv Dünyası, 20, 1-20.
  • Yazarkan, H. & Yılmaz, Z. (2016). Muhasebe stajyerlerinin staj eğitiminde karşılaştıkları sorunlar ve beklentileri: TR90 bölgesinde bir uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 30(2), 285-302.
  • Yıldırım, G., Kara, R., Çolak, F. & Aksu, H. F. (2018). Sosyal bilimler önlisans programlarında stajın faydalarının ve öneminin anket yöntemiyle incelenmesi; Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu örneği. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD), 7(2), 254-265.
  • Yücekaya, P., Gürol, P. & Kara, K. (2016). Lojistik bölümü öğrencilerinin staj yeri seçiminin analitik hiyerarşi prosesi (AHP) yardımıyla tespit edilmesi. Journal of Life Economics, 3(4), 235-254.

BENEFITS OF INTERNSHIP ACCORDING TO POLITICAL SCIENCE AND PUBLIC ADMINISTRATION STUDENTS

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 24, 400 - 424, 27.04.2024
https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1384740

Öz

A step has been taken in higher education towards the specialization of universities. In line with this step, a trend towards internship applications has started in the political science and public administration departments of universities. There is a gap in the literature on studies related to internships in these departments. The present study aims to fill said gap. The purpose of the study is to explore the benefits of internship through the opinions of political science and public administration students. The study was conducted descriptively employing the qualitative research method with a single case design. The participants of the study were identified using the purposive sampling method and typical case sampling. The participants were students of the Department of Political Science and Public Administration, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Aksaray University. The internship program in the department had been recently initiated at the request of the students. Seven students out of a total of ten students who had completed their internship were the participants of the study. Observations, interviews and document analysis were used as data collection tools. Semi-structured interview questions were used in the interviews. The collected data were transferred to the Maxqda 2022 software for coding. Categories were generated based on these codes and themes were identified based on the categories. At the end of the study, the benefits of internship were grouped under two themes. The first theme is “Benefits of internship for students” and the second one is “Benefits of internship for the faculty”.

Kaynakça

  • Akay, B. & Şıttak, S. (2019). Staj deneyiminin kariyer seçimine etkisi: Trakya Bölgesi’ndeki turizm öğrencilerine yönelik bir araştırma. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 757-784. https://doi.org/10.26466/opus.533956
  • AÜİİBF Staj Yönergesi. (2023, May 9). Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi staj yönergesi madde 3/j. Retrieved on 2023, September 1 from https://iibf.aksaray.edu.tr/dosya/444a3a36-3e82-436d-b574-ca5967a0840d.pdf
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bostancı, S. (2011). Yerel yönetimler programı öğrencilerinin belediye stajları üzerine bir inceleme. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 55-64.
  • Chou C. M., Shen C. H. & Hsiao H. C. (2016). Tertiary students’ entrepreneurial ability of entrepreneurship-embedded internship program in education service industry, International Journal of Psychology and Educational Studie, 3(3), 1-8.
  • Chou C. M., Shen C. H., Hsiao H. C., Shen T. C. & Tsen Y. J. (2017). Assessment indicators of tertiary student of internship programs adjust industry 4.0, International Journal of Psychology and Educational Studies, 4(2), 24-33.
  • Çetin, Ş. (2005). Öğrenci stajlarında yararlanılan dersler üzerine ampirik bir değerlendirme: Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 153-169.
  • Çiftçi, M., Kıyıcı, G. Ö. & Cevher, E. (2013). Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı öğrencilerinin stajlarının içerik analizi ile incelenmesi: Atabey MYO örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Büro Yönetimi Özel Sayısı), 165-174.
  • Demir, M. & Demir, Ş. Ş. (2014). Turizm işletmelerinde yöneticilerin mesleki staj ve stajyerleri değerlendirmesi. Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6, 18-33.
  • Dost, Z. D. & Bilgin, K. U. (2020). Gençlerin işgücü piyasasına geçişinde deneyim ve staj etkisi. Çalışma İlişkileri Dergisi, 1(Özel Sayı), 119-153.
  • Duran, Y. & Dolmacı, N. (2017). Ön lisans düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin zorunlu staj uygulamasına ilişkin görüşleri, sorunları ve çözüm önerileri Isparta Meslek Yüksekokulu örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 254-267. https://doi.org/10.20875/makusobed.316226
  • Erden, A. & Gök, G. (2017). S.Ü.S.B.M.Y. Büro yönetimi yönetici asistanlığı öğrencilerinin staj yaptıkları büroların ergonomik açısından değerlendirilmesi. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 7(2), 44-51.
  • Hora, M. T., Wolfgram M. & Thompson, S. (2017). What do we know about the impact of internships on student outcomes? RESEARCH BRIEF #2 Centre for Research on College to Workforce Transitions. (CCWT) and University of Wisconsin-Madison Wisconsin Center for Education Research.
  • Ibrahim M. A., Shaker M. H., Sulaiman S., Aziz A. A., Ghaffar N. S. & Yusup M. H. (2016). The integration of naqlı and aqlı knowledge in curriculum at universiti sains Islam Malaysia: The study on student’s internship organizations in Kelantan, Malaysia, International E-Journal of Advances in Social Sciences, 2(5), 376-383.
  • İşleyen, Ş. (2019). Stajın İİBF öğrencileri üzerinde meydana getirdiği değişim - Van YYÜ uygulaması. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 3(8), 1-10.
  • Kaplanoğlu, E. (2014). Muhasebe stajyerlerinin meslek mensuplarından ve meslek örgütlerinden beklentileri: Manisa ili araştırması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(4), 265-284.
  • Kara, M. & Demir, E. (2018). Finans, bankacılık ve sigortacılık bölümü öğrencilerinin staja bakış açıları üzerine bir araştırma: Gevaş Meslek Yüksekokulu örneği. Vankulu Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 99-114.
  • Karacan, S. & Karacan, E. (2004). Meslek yüksekokullarında (MYO) yapılan staj uygulamalarına ilişkin bir araştırma: kalite ve verimlilik için iş yerleri - MYO işbirliğinin gereği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8, 168-184.
  • Karataş, Z. (2017). Sosyal bilim araştırmalarında paradigma değişimi̇: nitel yaklaşımın yükselişi̇. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 68-86.
  • Kayakuş, M., Terzioğlu, M. & İçmen, M. (2017). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin isteğe bağlı stajlarında karşılaştıkları sorunlar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 131-136. https://doi.org/10.20875/makusobed.306875
  • Kaysi, F. & Aydemir, E. (2018). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin stajlarda karşılaştıkları sorunların değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 119-133.
  • Koçyiğit, Ö. & Alyavuz, B. (2011). İnşaat mühendisliği eğitiminde staj. İnşaat Mühendisliği 2. Sempozyumu, 235-246. Muğla, Turkey.
  • Kozak, M. A. & Okumuş, F. (1991). Stajyer öğrenci sorunları ve bu konuda bir anket çalışması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(4), 32-33.
  • Kraiem A. M., Amri C., El Mhamdi S., Bousriha A., Haj Salem N. & Khalfallah T. (2017). Evaluation of student’s competencies on social medicine internship with the objective structured clinical examination method. International Journal of Educational Research Review, 2(2), 21-33.
  • Kurnaz S.S. (2022). Türkiye’de staj uygulamaları ve üniversite öğrencileri üzerindeki etkileri: Staj seferberliği projesi [master thesis]. Çanakkale Onsekiz Mart University.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Selehattin T.). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Mohammed A. A. & Rashid B. (2016). The moderating influence of internship program on the relationship between undergraduates’ perception and their intention to join tourism and hospitality industry: a theoretical model, International Review of Management and Marketing, 6(2), 317-321.
  • Mon P. Y., Ueno S., Suzuki G., Karasawa N., Horikawa K., Nishikawa M., Awaji M. & Isonishi T. (2023) A comprehensive evaluation of an internship program: a 360-degree review involving students, host organization supervisors, and faculty Members, The Eurasia Proceedings of Educational & Social Sciences (EPESS), 33, 47-55.
  • Olcay, A., Yıldirım, İ. & Sürme, M. (2015). Turizm eğitimi alan öğrencilerin staj eğitimi hakkında görüşleri: Gaziantep ili örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 324-334.
  • Pelit, E. & Güçer, E. (2006). Turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin turizm işletmelerinde yaptıkları stajları değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 139-164.
  • Subaşı, M. & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Tutar, H. (2022). Nitel araştırmalarda geçerlilik ve güvenilirlik: bir model önerisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 117-140.
  • Türkseven, E. (2012). Turizm eğitiminde yaşanan staj sorunları: lisans öğrencilerinin görüşlerine yönelik bir araştırma [master thesis]. Sakarya University.
  • Uysal, B. Ç. B. & Savaş, P. (2021). Türkiye ‘de İngilizce öğretmenliği bölümü staj uygulamalarının zorluklarına genel bakış: 2004-2019 arası araştırmalarda bir meta sentez çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1669-1712. https://doi.org/10.17679/inuefd.886731
  • Uzay, Ş. (2005). Muhasebe meslek stajyerlerinin sorunları ve beklentileri: bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 25, 70-78.
  • Yalçınkaya, B. & Saydam, V. (2018). Staj süreçlerinin öğrencilerin mesleki beklentilerine etkisi: Marmara üniversitesi bilgi ve belge yönetimi bölümü üzerine bir inceleme. Arşiv Dünyası, 20, 1-20.
  • Yazarkan, H. & Yılmaz, Z. (2016). Muhasebe stajyerlerinin staj eğitiminde karşılaştıkları sorunlar ve beklentileri: TR90 bölgesinde bir uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 30(2), 285-302.
  • Yıldırım, G., Kara, R., Çolak, F. & Aksu, H. F. (2018). Sosyal bilimler önlisans programlarında stajın faydalarının ve öneminin anket yöntemiyle incelenmesi; Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu örneği. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD), 7(2), 254-265.
  • Yücekaya, P., Gürol, P. & Kara, K. (2016). Lojistik bölümü öğrencilerinin staj yeri seçiminin analitik hiyerarşi prosesi (AHP) yardımıyla tespit edilmesi. Journal of Life Economics, 3(4), 235-254.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Politika ve Yönetim (Diğer)
Bölüm Tüm Sayı
Yazarlar

Oktay Alkuş 0000-0001-5046-9366

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 1 Kasım 2023
Kabul Tarihi 21 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Alkuş, O. (2024). BENEFITS OF INTERNSHIP ACCORDING TO POLITICAL SCIENCE AND PUBLIC ADMINISTRATION STUDENTS. Akademik Hassasiyetler, 11(24), 400-424. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1384740
AMA Alkuş O. BENEFITS OF INTERNSHIP ACCORDING TO POLITICAL SCIENCE AND PUBLIC ADMINISTRATION STUDENTS. Akademik Hassasiyetler. Nisan 2024;11(24):400-424. doi:10.58884/akademik-hassasiyetler.1384740
Chicago Alkuş, Oktay. “BENEFITS OF INTERNSHIP ACCORDING TO POLITICAL SCIENCE AND PUBLIC ADMINISTRATION STUDENTS”. Akademik Hassasiyetler 11, sy. 24 (Nisan 2024): 400-424. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1384740.
EndNote Alkuş O (01 Nisan 2024) BENEFITS OF INTERNSHIP ACCORDING TO POLITICAL SCIENCE AND PUBLIC ADMINISTRATION STUDENTS. Akademik Hassasiyetler 11 24 400–424.
IEEE O. Alkuş, “BENEFITS OF INTERNSHIP ACCORDING TO POLITICAL SCIENCE AND PUBLIC ADMINISTRATION STUDENTS”, Akademik Hassasiyetler, c. 11, sy. 24, ss. 400–424, 2024, doi: 10.58884/akademik-hassasiyetler.1384740.
ISNAD Alkuş, Oktay. “BENEFITS OF INTERNSHIP ACCORDING TO POLITICAL SCIENCE AND PUBLIC ADMINISTRATION STUDENTS”. Akademik Hassasiyetler 11/24 (Nisan 2024), 400-424. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1384740.
JAMA Alkuş O. BENEFITS OF INTERNSHIP ACCORDING TO POLITICAL SCIENCE AND PUBLIC ADMINISTRATION STUDENTS. Akademik Hassasiyetler. 2024;11:400–424.
MLA Alkuş, Oktay. “BENEFITS OF INTERNSHIP ACCORDING TO POLITICAL SCIENCE AND PUBLIC ADMINISTRATION STUDENTS”. Akademik Hassasiyetler, c. 11, sy. 24, 2024, ss. 400-24, doi:10.58884/akademik-hassasiyetler.1384740.
Vancouver Alkuş O. BENEFITS OF INTERNSHIP ACCORDING TO POLITICAL SCIENCE AND PUBLIC ADMINISTRATION STUDENTS. Akademik Hassasiyetler. 2024;11(24):400-24.

MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.