Üniversitelerin ihtisaslaşması yönünde yükseköğretimde bir adım atılmıştır. Bu adım doğrultusunda üniversitelerin siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümlerinde staj uygulaması yapılması yönünde bir yöneliş başlamıştır. Bu bölümlerdeki staj konusunda literatürde boşluk bulunmaktadır. Bu araştırma, o boşluğu doldurmaya yöneliktir. Araştırmanın amacı, siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümü öğrencilerinin görüşleriyle staj uygulamasının katkılarını keşfetmektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemi, tekli durum deseniyle betimsel biçimde yürütülmüştür. Amaçlı örneklem yöntemi tipik durum örneklemesiyle katılımcılar belirlenmiştir. Katılımcılar, Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğrencileridir. Bölümdeki staj uygulaması, öğrencilerin isteğine bağlı şekilde yeni başlatılmıştır. Bugüne kadar stajını tamamlamış toplamda on öğrenciden yedi öğrenci, araştırmanın katılımcıları olmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak gözlem, görüşme ve doküman incelemesi kullanılmıştır. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla veriler toplanmıştır. Toplanan veriler, Maxqda 2022 programına aktarılarak kodlamalar yapılmıştır. Bu kodlardan kategoriler oluşturulmuş ve kategorilerden temalara ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda stajın katkıları iki temada toplanmıştır. Bu temalardan biri “Stajın öğrencilere katkıları” ve diğeri “Stajın fakülteye katkıları”dır.
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü Öğrenci Staj Eğitimi Stajın Katkısı
A step has been taken in higher education towards the specialization of universities. In line with this step, a trend towards internship applications has started in the political science and public administration departments of universities. There is a gap in the literature on studies related to internships in these departments. The present study aims to fill said gap. The purpose of the study is to explore the benefits of internship through the opinions of political science and public administration students. The study was conducted descriptively employing the qualitative research method with a single case design. The participants of the study were identified using the purposive sampling method and typical case sampling. The participants were students of the Department of Political Science and Public Administration, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Aksaray University. The internship program in the department had been recently initiated at the request of the students. Seven students out of a total of ten students who had completed their internship were the participants of the study. Observations, interviews and document analysis were used as data collection tools. Semi-structured interview questions were used in the interviews. The collected data were transferred to the Maxqda 2022 software for coding. Categories were generated based on these codes and themes were identified based on the categories. At the end of the study, the benefits of internship were grouped under two themes. The first theme is “Benefits of internship for students” and the second one is “Benefits of internship for the faculty”.
Department of Political Science and Public Administration Student Benefits of Internship Internship Training
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 24 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.