Sosyal bilimler toplumla ve sosyal olaylarla yakın ilişkiyi gerektirir. Sosyal bilimcilerin de bu anlamda sosyal olması zorunludur. Sosyal bilimcilerin sosyal olmaları; onların toplumla ilişkilerini geliştirmeleri ve toplumsal konuları analiz ederek sosyal sorunlara çözüm getirecek yaklaşım sergilemeleri ile mümkündür. Üniversite yönetimlerine düşen ise, sosyal bilimlerin önünü açmak ve sosyal bilimcilerin bu anlamda sosyalleşmelerinin önündeki engelleri kaldırmak olmalıdır. Aslında bu husus, üniversitelerin olmazsa olmazlarından olan, özgür düşünme, serbest çalışma ve sonuçların toplumla paylaşılması ilkelerinin de bir gereğidir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de sosyal bilimler ile üniversitelerin bu bağlamda açmazlarını ortaya koymak ve bir çözüm önerisi olarak pazarlama odaklılığın ne anlama geldiğini tartışmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Reserch Articles |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2014 |
Submission Date | September 29, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 1 Issue: 1 |