Küresel nitelikte beşeri hareketliliğin imkânlarını artıran teknolojik gelişmeler ile birlikte göç kavramının dinamik ve süreklilik tarafını vurgulamak için hareketlilik (mobility) kavramı tercih edilmektedirler. Hareketliliğin artması ve hızlanmasından en fazla etkilenen ve tartışılan kavramlardan bir tanesi de eğitim kavramıdır. Eğitim ve göç ilişkisine odaklanan birçok çalışma
bulunmaktadır. Bu çalışma, literatürde göz ardı edilen ve yaygın nitelikteki çalışmalardan farklı olarak eğitim sebebiyle hareketliliğin gelecekteki hareketlilik potansiyelinin analizine yöneliktir. Araştırma nitel araştırma yöntemi, gözlem ve mülakat veri toplama aracı ile Sakarya Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde eğitim gören 26 üçüncü sınıf öğrencisi üzerinde 2014 yılında
gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak karşılaştırılan iki grup arasında gelecekteki hareketlilik amacına yönelik olarak süreklilik ve durağanlık noktasında ebeveyn ikamet yerine göre farklılık bulgulanmıştır.
Recently, the concept of mobility refers to the dynamic and continuum sides of migration due to globalisation and its technological facets. One of most controversial concepts based on increasing and speeding up of mobility is education. There have been many studies focused on the relationship between education and migration. However, there is not much attention on links between mobility/immobility and future mobility intentions of university students. This study focuses on mobility by reason of university education and future mobility intentions of students. Qualitative interviews with students were conducted in Sakarya University, department of sociology in April, 2014. Findings of the study reveal the positive correlation between mobility and future mobility intentions of students
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Reserch Articles |
Authors | |
Publication Date | April 24, 2015 |
Submission Date | April 24, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 1 |