İletişim teknolojilerinin gelişmesi ve yaygınlaşması, sosyal medya
aracılığıyla bireylerin kimliklerini ifade etmesine yeni bir alan açmıştır. Edebiyat
paylaşımlarının yoğun olarak yapıldığı sosyal medya hesapları da kimlik
temsilinin bir örneğidir. Bu çalışmada Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyoloji
Bölümü öğrencilerinin edebiyat ağırlıklı paylaşımlarının kimlik temsili ile
ilişkisi araştırılmıştır. Öğrencilerin bu paylaşımlarının, onların entelektüel kimlik
oluşturma ve bu kimliği sergilemesine etkisi incelenmiştir. Çalışmada öncelikle
sosyal medyanın gelişimi ve kimlik sunumu üzerine teorik çerçeve çizilmiş
ardından araştırma bulguları ele alınmıştır. Nitel bir araştırma olarak
tasarlanan bu çalışmada derinlemesine mülakat tekniği kullanılmıştır. Katılımcılara
görüşme öncesinde belirlenmiş, açık uçlu sorular sorulmuştur. Bu görüşmeler sonucunda
bireylerin edebiyata olan ilgilerinin genel olarak sosyal medya ile sınırlı
kaldığı görülmüştür. Katılımcıların yaptığı paylaşımların ise edebiyat
okumalarının doğrultusunda değil, internet üzerinden kopyalanmış edebi
ifadelerden ibaret olduğu sonucuna varılmıştır.
Developing and expanding communication technologies, it has opened a
new field of individuals to express their identity through social media. Social
media accounts that made intensive literary exchange is an example of the
representation of identity. In this study, association with the literary representation
of identity sharing of Sociology students at the Afyon Kocatepe
University were investigated. The relationship between the sharing of intellectual
identity creation and exhibiting were investigated. In this study was
drawn primarily theoretical framework on the development of social media
and identity presentation. Later research findings are discussed. This study
is designed as a qualitative research and in-depth interview technique was
used. Participants were asked at the pre-interview, open-ended questions.
As a result of these interviews, it has been seen that the information of the
individuals in literature is generally confined to social media. Shares made
by participants are not the result of literary readings. This is the result of the
sharing of literary expressions copied over the internet.
Journal Section | Reserch Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 15, 2017 |
Submission Date | October 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 2 |