Bu çalışma, mekan üretimi ve onların
pazarlanması sürecinde etkin olan kapitalist mekan üreticilerinin, mekanı bir
meta olarak pazarlara sokarlarken kullandıkları dili ve stratejileri incelemeyi
amaçlamaktadır. Bu noktada, kentsel mekan üreticilerinin, mekanlarını pazarlarken
kullandıkları reklam stratejilerinin ne olduğu, şehir merkezlerinde yaşanan
istikrarsızlıkları ve sorunları, şehir dışındaki güvenlikli siteleri pazarlamak
için nasıl etkili bir fırsata ya da araca dönüştürdükleri gösterilmeye
çalışılmaktadır. Bu süreçler sonunda, şehir merkezlerinin, eski çöküntü
alanlarından kent yoksullarının çıkarılması ve yenilenen eski çöküntü
alanlarına yapılan kentsel yenilenme sonunda kent seçkinlerinin dahil edildiği
gentrification (seçkinleştirme-soylulaştırma) süreçleri de gösterilmektedir. Bu
çalışma, birbirleriyle ilişkili pek çok değişkeni ele alırken odak noktası
olarak mekan rantiyecilerinin dil ve stratejilerine yoğunlaşmaktadır.
Kentsel Mekan ve Üretimi Kent yoksulluğu Seçkinleştirme Mekan Pazarlama Stratejileri Kentsel Değişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Akademik İncelemeler Dergisi (AID) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.