Research Article
BibTex RIS Cite

ANALYZING THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL MEDIA AND INVESTMENT TOOLS: BITCOIN

Year 2019, Volume: 14 Issue: 1, 443 - 462, 30.04.2019
https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.543486

Abstract

References

  • Bollen, J., Mao, H., & Zeng, X. (2011). Twitter mood predicts the stock market. Journal of Computational Science, 2(1), 1–8. https://doi.org/10.1016/j.jocs.2010.12.007 Brown, A. (2011, March 2). The tricky business of business tweeting. The Irish Times.Chung, H., & Secara, N. (2018). Blockchain Revolution. Best’s Review. https://doi.org/10.1515/ngs-2017-0002Crystal. (2008). Send Twitter updates by text message. Retrieved from https://web.archive.org/web/20100315200218/http://help.twitter.com/entries/14226-how-to-find-your-twitter-short-long-code Iansiti, M., & Lakhani, K. R. (2017). The Truth About Blockchain. Harvard Business Review, (Ocak-Şubat). Retrieved from https://hbr.org/2017/01/the-truth-about-blockchain Isaac, M., & Ember, S. (2016). For Election Day Influence, Twitter Ruled Social Media. The New York Times. Retrieved from https://www.nytimes.com/2016/11/09/technology/for-election-day-chatter-twitter-ruled-social-media.html Nofsinger, J. (2005). () , . Journal of Behaviour Finance, 6, 144–160. Strachan, D. (2009, February 19). "Twitter: How To Set Up Your Account. The Daily Telegraph. Retrieved from https://www.telegraph.co.uk/travel/4698589/Twitter-how-to-set-up-your-account.html The great chain of being sure about things. (2015, October). The Economist. Retrieved from https://www.economist.com/briefing/2015/10/31/the-great-chain-of-being-sure-about-things VURAL,Z. Beril AKINCI; Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya. Journal of Yaşar University, 20(5), 3348–3382.

SOSYAL MEDYA VE YATIRIM ARAÇLARININ DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BITCOIN ÖRNEĞİ

Year 2019, Volume: 14 Issue: 1, 443 - 462, 30.04.2019
https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.543486

Abstract

Sosyal medya, insanları alış
veriş alışkanlıklarından yatırım kararlarına kadar birçok ticari niyetleri
üzerinde yüksek etki düzeyi olduğu güncel birçok çalışmada araştırılmaya
başlanmıştır ve bu ilişki ortaya konmuştur. Bu ilişki üzerine inşa edilerek geliştirilen
güncel analiz yöntemleri yatırım araçlarının gelecek değerlerini tahmin ederek
yatırım kararları almada bir destek mekanizması olarak kullanılması çok cazip
bir konudur. Bu sebeple bu ilişki yatırımcı ve analistlerden akademisyenlere
kadar güncel bir ilgi konusu olmuştur.



 Bu çalışmanın amacı da sosyal medya ile
yatırım kararları arasındaki ilişkiyi metinsel ve finansal analiz aracılığı ile
görmeye çalışmaktır. Bu çalışmada Twitter üzerinden metin madenciliği ile veri
çekilmiş ve sentiment(duygu) analizi ile yorumların olumlu ya da olumsuz olma
durumu incelenmiştir. Sentiment analizinden elde edilen sayısal değerler ile
güncel ve küresel bir yatırım aracı olan Bitcoin fiyatları arasındaki ilişkinin
varlığını sorgulamak adına Granger Nedensellik analizi gibi finansal analizler
kullanılmıştır.

References

  • Bollen, J., Mao, H., & Zeng, X. (2011). Twitter mood predicts the stock market. Journal of Computational Science, 2(1), 1–8. https://doi.org/10.1016/j.jocs.2010.12.007 Brown, A. (2011, March 2). The tricky business of business tweeting. The Irish Times.Chung, H., & Secara, N. (2018). Blockchain Revolution. Best’s Review. https://doi.org/10.1515/ngs-2017-0002Crystal. (2008). Send Twitter updates by text message. Retrieved from https://web.archive.org/web/20100315200218/http://help.twitter.com/entries/14226-how-to-find-your-twitter-short-long-code Iansiti, M., & Lakhani, K. R. (2017). The Truth About Blockchain. Harvard Business Review, (Ocak-Şubat). Retrieved from https://hbr.org/2017/01/the-truth-about-blockchain Isaac, M., & Ember, S. (2016). For Election Day Influence, Twitter Ruled Social Media. The New York Times. Retrieved from https://www.nytimes.com/2016/11/09/technology/for-election-day-chatter-twitter-ruled-social-media.html Nofsinger, J. (2005). () , . Journal of Behaviour Finance, 6, 144–160. Strachan, D. (2009, February 19). "Twitter: How To Set Up Your Account. The Daily Telegraph. Retrieved from https://www.telegraph.co.uk/travel/4698589/Twitter-how-to-set-up-your-account.html The great chain of being sure about things. (2015, October). The Economist. Retrieved from https://www.economist.com/briefing/2015/10/31/the-great-chain-of-being-sure-about-things VURAL,Z. Beril AKINCI; Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya. Journal of Yaşar University, 20(5), 3348–3382.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Reserch Articles
Authors

Mustafa Polat 0000-0002-8023-4266

Adem Akbıyık 0000-0001-7634-4545

Publication Date April 30, 2019
Submission Date March 22, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Polat, M., & Akbıyık, A. (2019). SOSYAL MEDYA VE YATIRIM ARAÇLARININ DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BITCOIN ÖRNEĞİ. Akademik İncelemeler Dergisi, 14(1), 443-462. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.543486

Creative Commons Lisansı

Journal of Academic Inquiries accepts the Open Access Journal Policy for sharing knowledge.