Sosyal medya, insanları alış
veriş alışkanlıklarından yatırım kararlarına kadar birçok ticari niyetleri
üzerinde yüksek etki düzeyi olduğu güncel birçok çalışmada araştırılmaya
başlanmıştır ve bu ilişki ortaya konmuştur. Bu ilişki üzerine inşa edilerek geliştirilen
güncel analiz yöntemleri yatırım araçlarının gelecek değerlerini tahmin ederek
yatırım kararları almada bir destek mekanizması olarak kullanılması çok cazip
bir konudur. Bu sebeple bu ilişki yatırımcı ve analistlerden akademisyenlere
kadar güncel bir ilgi konusu olmuştur.
Bu çalışmanın amacı da sosyal medya ile
yatırım kararları arasındaki ilişkiyi metinsel ve finansal analiz aracılığı ile
görmeye çalışmaktır. Bu çalışmada Twitter üzerinden metin madenciliği ile veri
çekilmiş ve sentiment(duygu) analizi ile yorumların olumlu ya da olumsuz olma
durumu incelenmiştir. Sentiment analizinden elde edilen sayısal değerler ile
güncel ve küresel bir yatırım aracı olan Bitcoin fiyatları arasındaki ilişkinin
varlığını sorgulamak adına Granger Nedensellik analizi gibi finansal analizler
kullanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Reserch Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Submission Date | March 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 1 |