Research Article
BibTex RIS Cite

Art Education for Children in Museums: The Example of the Tate Museum

Year 2024, Issue: 22, 18 - 30, 31.08.2024

Abstract

Art education plays a critical role in enhancing children's creativity, problem-solving skills, and emotional intelligence. Museums, in particular, offer a unique environment for children in terms of art education and experience. Art contributes significantly to a child's self-awareness, the expression of impressions and emotions related to their environment, and the ability to do so freely. Art education not only allows children to express their emotions and thoughts freely but also facilitates their socialization. In this regard, besides acquiring socialization and free expression skills, children learn to share and collaborate. It is observed that children achieve these gains through art education provided in schools and children's workshops created in museums. In this article, the topic of art education for children in museums is discussed, and one of the exemplary practices in this field, TATE Museum, is examined and researched. TATE Museum enables children to interact more closely with art by offering special programs and activities that emphasize the impact of art on child development.
Art education is an important tool not only for enhancing individuals' creativity and imagination but also for increasing problem-solving abilities and strengthening emotional intelligence. Museums, by providing unique environments that support this process, encourage children to interact with and learn from art directly. TATE Museum offers various programs and resources to fulfill this important mission. This article thoroughly examines TATE Museum's digital applications regarding art education and museum experience for children.

References

  • Akkurt, S., Boratav, O. (2018). Neden Sanat Eğitimi? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 1(1), 54-60.
  • Andre, L., Durksen, T., Volman, M. L. (2017). Museums as avenues of learning for children: A decade of research. Learning Environments Research, 20, 47-76.
  • Bloomberg, M. R. (2015). Tate and Bloomberg Philanthropies announce the expansion of the Bloomberg Connects programme across Tate galleries – Press Release. Tate. https://www.tate.org.uk/press/press-releases/tate-and-bloomberg-philanthropies-announce-expansion-bloomberg-connects
  • Bulut, Ü., Atilla, U. (2017). Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7(3), 705-714
  • Coşkun, E., Bulduk Türkmen, B. (2024). Çocuklara Yönelik Müze Deneyimini Destekleyici Hikâye Kitabı Tasarımları. Rumeli’de Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (38), 969-715. DOI: 10.29000/rumelide.1410725.
  • Eisner, E. (1974) Examining Some Myths in Art Education, Studies in Art Education, 15:3, 7-16, DOI:10.1080/00393541.1974.11651323
  • Erbay, M. (2017), Müzeler ve Sanat Eğitim Sorunları
  • Erbay, M. (2017) Yeni Nesil Teknolojiler ile Müzelerde Eğitim
  • Geppert, Corinna, Thomson, Pat, Hall, Christine, Earl, Lexi. (2018). The Tracking Arts
  • Mamur, N. Ege Eğitim Dergisi 2017 (18) 2: 774-794 Sanat Eğitiminde Sürdürülebilirlik ve Çevre Eğitimi Üzerine Bir Çalışma
  • Mercin, L., Alakuş, A. O. (2007). Birey ve toplum için sanat eğitiminin gerekliliği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (9), 14-20.
  • Okan, B. (2018). Günümüz Müzecilik Anlayışındaki Yaklaşımlar ve Müze Oluşumunu Etkileyen Unsurlar. Tykhe Sanat Ve Tasarım Dergisi, 3(4), 215-242.)
  • Samsun, Meysem, Güven, İ. M. V. N. “Sanat Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri Üzerine”. İdil, 99 (2022 Kasım) s. 1597– 1608. doi: 10.7816/idil-11-99-06
  • Trott, C. D., Even, T. L., Frame, S. M. (2020). Merging the arts and sciences for collaborative sustainability action: a methodological framework. Sustainability Science, 15(4), 1067–1085.
  • URL 1: https://www.tate.org.uk/about-us/history-tate Erişim Tarihi: 08. 03. 2024.
  • URL 2: https://www.istanbulmodern.org/basin-bultenleri/yariyil-sanat-atolyeleri Erişim Tarihi: 08. 03. 2024.
  • URL 3: https://www.istanbulmodern.org/basin-bultenleri/7-12-yas-icin-yariyil-sanat-atolyeleri Erişim Tarihi: 08. 03. 2024.
  • URL 4: https://www.bloomberg.org/press/new-tate-modern-redefine-visitor-experience-expanded-bloomberg-connects-digital-engagement-program/ Erişim Tarihi: 05.03.2024.
  • URL 5: https://www.tate.org.uk/kids Erişim Tarihi: 11. 03. 2024.
  • URL 6: https://www.unesco.org.tr/pages/180/17 Erişim Tarihi: 14.03.2024.
  • Zhao, J., Yezhova, O. (2023). Dijital sanatın çevrimiçi müze sergi tasarımına entegrasyonu. Modern tasarımın güncel sorunları. Kiev Ulusal Teknoloji ve Tasarım Üniversitesi.
  • Walhimer, M. (2015). Museums 101. Rowman, Littlefield.

ÇOCUKLAR İÇİN MÜZELERDE SANAT EĞİTİMİ: TATE MÜZESİ ÖRNEĞİ

Year 2024, Issue: 22, 18 - 30, 31.08.2024

Abstract

Sanat eğitimi, çocukların yaratıcılığını, problem çözme yeteneklerini ve duygusal zekalarını geliştirmek için kritik bir rol oynamaktadır. Özellikle müzeler, çocuklar için sanat eğitimi ve deneyimi açısından benzersiz bir ortam sunmaktadır. Çocuğun kendini tanıması, yaşadığı çevreyle ilgili izlenimlerini, duygularını ifade edebilmesi ve bunu özgürce yapabilmesi açısından sanatın önemli katkısı vardır. Sanat eğitimi, çocuğun duygu ve düşüncelerini dilediğince ifade etmesini sağlarken onun sosyalleşmesini sağlamaktadır. Bu açıdan bakıldığında sosyalleşme ve özgür ifade becerisi kazanımının yanında çocuklar paylaşmayı ve birlikte çalışmayı da öğrenmektedir. Okullarda verilen sanat eğitimi ve müzelerde oluşturulan çocuk atölyeleriyle çocukların söz konusu kazanımları gerçekleştirdikleri görülmektedir. Bu makalede, çocuklar için müzelerde sanat eğitimi konusunu ele alınarak bu alandaki iyi uygulama örneklerinden biri olan TATE Müzesi yerinde incelenmiş ve araştırılmıştır. TATE Müzesi, sanatın çocuk gelişimine olan etkisini vurgulayan özel programlar ve etkinlikler sunarak, çocukların sanatla daha yakından etkileşimde bulunmasını sağlamaktadır.
Sanat eğitimi, bireylerin yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini geliştirmenin yanı sıra problem çözme yeteneklerini artırmak ve duygusal zekalarını güçlendirmek için önemli bir araçtır. Müzeler, bu süreci destekleyen eşsiz ortamlar sağlayarak çocukların sanatla doğrudan etkileşim kurmasını ve öğrenmesini teşvik etmektedir. TATE Müzesi, bu önemli misyonu gerçekleştirmek için çeşitli programlar ve kaynaklar sunmaktadır. Bu makalede, TATE Müzesi'nin çocuklar için sanat eğitimi ve müze deneyimi konusundaki dijital uygulamalarını detaylı bir şekilde incelenmiştir.

References

  • Akkurt, S., Boratav, O. (2018). Neden Sanat Eğitimi? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 1(1), 54-60.
  • Andre, L., Durksen, T., Volman, M. L. (2017). Museums as avenues of learning for children: A decade of research. Learning Environments Research, 20, 47-76.
  • Bloomberg, M. R. (2015). Tate and Bloomberg Philanthropies announce the expansion of the Bloomberg Connects programme across Tate galleries – Press Release. Tate. https://www.tate.org.uk/press/press-releases/tate-and-bloomberg-philanthropies-announce-expansion-bloomberg-connects
  • Bulut, Ü., Atilla, U. (2017). Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7(3), 705-714
  • Coşkun, E., Bulduk Türkmen, B. (2024). Çocuklara Yönelik Müze Deneyimini Destekleyici Hikâye Kitabı Tasarımları. Rumeli’de Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (38), 969-715. DOI: 10.29000/rumelide.1410725.
  • Eisner, E. (1974) Examining Some Myths in Art Education, Studies in Art Education, 15:3, 7-16, DOI:10.1080/00393541.1974.11651323
  • Erbay, M. (2017), Müzeler ve Sanat Eğitim Sorunları
  • Erbay, M. (2017) Yeni Nesil Teknolojiler ile Müzelerde Eğitim
  • Geppert, Corinna, Thomson, Pat, Hall, Christine, Earl, Lexi. (2018). The Tracking Arts
  • Mamur, N. Ege Eğitim Dergisi 2017 (18) 2: 774-794 Sanat Eğitiminde Sürdürülebilirlik ve Çevre Eğitimi Üzerine Bir Çalışma
  • Mercin, L., Alakuş, A. O. (2007). Birey ve toplum için sanat eğitiminin gerekliliği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (9), 14-20.
  • Okan, B. (2018). Günümüz Müzecilik Anlayışındaki Yaklaşımlar ve Müze Oluşumunu Etkileyen Unsurlar. Tykhe Sanat Ve Tasarım Dergisi, 3(4), 215-242.)
  • Samsun, Meysem, Güven, İ. M. V. N. “Sanat Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri Üzerine”. İdil, 99 (2022 Kasım) s. 1597– 1608. doi: 10.7816/idil-11-99-06
  • Trott, C. D., Even, T. L., Frame, S. M. (2020). Merging the arts and sciences for collaborative sustainability action: a methodological framework. Sustainability Science, 15(4), 1067–1085.
  • URL 1: https://www.tate.org.uk/about-us/history-tate Erişim Tarihi: 08. 03. 2024.
  • URL 2: https://www.istanbulmodern.org/basin-bultenleri/yariyil-sanat-atolyeleri Erişim Tarihi: 08. 03. 2024.
  • URL 3: https://www.istanbulmodern.org/basin-bultenleri/7-12-yas-icin-yariyil-sanat-atolyeleri Erişim Tarihi: 08. 03. 2024.
  • URL 4: https://www.bloomberg.org/press/new-tate-modern-redefine-visitor-experience-expanded-bloomberg-connects-digital-engagement-program/ Erişim Tarihi: 05.03.2024.
  • URL 5: https://www.tate.org.uk/kids Erişim Tarihi: 11. 03. 2024.
  • URL 6: https://www.unesco.org.tr/pages/180/17 Erişim Tarihi: 14.03.2024.
  • Zhao, J., Yezhova, O. (2023). Dijital sanatın çevrimiçi müze sergi tasarımına entegrasyonu. Modern tasarımın güncel sorunları. Kiev Ulusal Teknoloji ve Tasarım Üniversitesi.
  • Walhimer, M. (2015). Museums 101. Rowman, Littlefield.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts
Journal Section Makaleler
Authors

Sinem Ünal Gerdan 0000-0002-8599-6753

Dide Akdağ Satır This is me 0000-0001-6238-8731

Publication Date August 31, 2024
Submission Date March 27, 2024
Acceptance Date August 5, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: 22

Cite

APA Ünal Gerdan, S., & Akdağ Satır, D. (2024). ÇOCUKLAR İÇİN MÜZELERDE SANAT EĞİTİMİ: TATE MÜZESİ ÖRNEĞİ. Akademik Sanat(22), 18-30.
AMA Ünal Gerdan S, Akdağ Satır D. ÇOCUKLAR İÇİN MÜZELERDE SANAT EĞİTİMİ: TATE MÜZESİ ÖRNEĞİ. Akademik Sanat. August 2024;(22):18-30.
Chicago Ünal Gerdan, Sinem, and Dide Akdağ Satır. “ÇOCUKLAR İÇİN MÜZELERDE SANAT EĞİTİMİ: TATE MÜZESİ ÖRNEĞİ”. Akademik Sanat, no. 22 (August 2024): 18-30.
EndNote Ünal Gerdan S, Akdağ Satır D (August 1, 2024) ÇOCUKLAR İÇİN MÜZELERDE SANAT EĞİTİMİ: TATE MÜZESİ ÖRNEĞİ. Akademik Sanat 22 18–30.
IEEE S. Ünal Gerdan and D. Akdağ Satır, “ÇOCUKLAR İÇİN MÜZELERDE SANAT EĞİTİMİ: TATE MÜZESİ ÖRNEĞİ”, Akademik Sanat, no. 22, pp. 18–30, August 2024.
ISNAD Ünal Gerdan, Sinem - Akdağ Satır, Dide. “ÇOCUKLAR İÇİN MÜZELERDE SANAT EĞİTİMİ: TATE MÜZESİ ÖRNEĞİ”. Akademik Sanat 22 (August 2024), 18-30.
JAMA Ünal Gerdan S, Akdağ Satır D. ÇOCUKLAR İÇİN MÜZELERDE SANAT EĞİTİMİ: TATE MÜZESİ ÖRNEĞİ. Akademik Sanat. 2024;:18–30.
MLA Ünal Gerdan, Sinem and Dide Akdağ Satır. “ÇOCUKLAR İÇİN MÜZELERDE SANAT EĞİTİMİ: TATE MÜZESİ ÖRNEĞİ”. Akademik Sanat, no. 22, 2024, pp. 18-30.
Vancouver Ünal Gerdan S, Akdağ Satır D. ÇOCUKLAR İÇİN MÜZELERDE SANAT EĞİTİMİ: TATE MÜZESİ ÖRNEĞİ. Akademik Sanat. 2024(22):18-30.

 16548   16583   16545   22170   22223