Book Review
BibTex RIS Cite

Reddu’l-hadîs min ciheti’l-metni: dirâseti fî menâhici’l-muhaddisîn ve’l-usûliyyîn

Year 2020, Volume: 4 Issue: 2, 91 - 94, 30.12.2020

Abstract

Ülkemizde yapılan metin tenkidi konulu çalışmalarda konunun fıkıh usûlcüleri ve muhaddislere göre tasnif edilmeden ele alındığı görülmektedir. Hadisçiler, Hz. Peygamber’in (s.a.s.) kavil ve fiillerinin kendisine aidiyetini tespit etmeye çalışırken onlardan şer’î hüküm çıkarma konusunu ikinci planda değer-lendirmelerine almışlardır. Tabiî olarak hadisçiler daha çok senedle meşgul olmuşlardır. Bununla birlikte özellikle ilk dönem muhaddislerinin metni ihmal ettikleri iddiası gerçeği yansıtmamaktadır. Fıkıh usûl-cülerinin ise nihâî amacı şer’î bir hükmü tespittir. Dolayısıyla rivâyetlerin sıhhatiyle ilgilinnmekle birlikte yoğunlaştıkları asıl yer metindir. Metin tenkidini konu alan çalışmalar genel olarak, usûlcüler ve muhad-disler arasındaki bu yöntem farklılıklarına satır aralarında değinilmiştir. Bundan dolayı Muʿtez el-Hatîb’in çalışması, fıkıh usûlcülerinin ve muhaddislerin hadislerin reddi konusundaki yöntemlerini sis-tematik olarak ele alması bakımından oldukça kıymet taşımaktadır.

References

  • .Reddu’l-hadîs min ciheti’l-metni: dirâseti fî menâhici’l-muhaddisîn ve’l-usûliyyîn
Year 2020, Volume: 4 Issue: 2, 91 - 94, 30.12.2020

Abstract

References

  • .Reddu’l-hadîs min ciheti’l-metni: dirâseti fî menâhici’l-muhaddisîn ve’l-usûliyyîn
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Kitap Tanıtımı
Authors

Esma Yılmazlar 0000-0002-0926-3339

Publication Date December 30, 2020
Submission Date December 1, 2020
Acceptance Date December 25, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 2

Cite

ISNAD Yılmazlar, Esma. “Reddu’l-hadîs Min ciheti’l-Metni: Dirâseti Fî menâhici’l-muhaddisîn ve’l-usûliyyîn”. Akademik-Us 4/2 (December 2020), 91-94.

Akademik-Us contains original scientific publications. All published articles, except editorials, are subject to a double blind peer review process.