BibTex RIS Cite

Late capitalism: Content becoming commodified and meaningless in media and art

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 119 - 128, 01.06.2016

Abstract

In this study, the art and media contents of the period, which is called as postmodernism, is discussed by
examining various examples within the framework of Fredric Jameson 's views. Jameson, who is against
the idea that Postmodernism refers to a new term, suggests that capitalism still continues by examining
various art works. Therefore, within the scope of this study, at first the term “late-capitalism” is
discussed. Then, postmodern art contents and todays media is discussed. Indeed, it is understood that
consumption become more important than ever before with the new technologies and the capitalist system
further consolidates its dominance through art and media contents.

Geç kapitalizm: Medya ve sanatta içeriğin metalaşması ve anlamsızlaşması

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 119 - 128, 01.06.2016

Abstract

Bu çalışmada, genellikle postmodernizm olarak adlandırılan dönemin medya ve sanat içerikleri, özellikle Fredric Jameson’ın görüşleri çerçevesinde, çeşitli örnekler üzerinden değerlendirilmektedir. Postmodernizmin yeni bir döneme işaret ettiğine karşı çıkan Jameson, farklı sanat dallarını inceleyerek kapitalizmin hala devam etmekte olduğunu belirtir. Bu nedenle bu çalışma kapsamında, ilk olarak geç-kapitalizmin ne anlama geldiği incelenmiştir. Ardından, ilk olarak postmodern sanat içerikleri, sonra da günümüz medyası tartışılmıştır. Gerçekten de, yeni teknolojilerle birlikte günümüzde hem tüketimin hiç bir zaman olmadığı kadar önemli hale geldiği, hem de kapitalist sistemin sanat ve medya içerikleri ile egemenliğini daha da fazla pekiştirebilir hale geldiği görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA86SV92KS
Journal Section Articles
Authors

Bahar Ayaz This is me

Publication Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Ayaz, B. (2016). Geç kapitalizm: Medya ve sanatta içeriğin metalaşması ve anlamsızlaşması. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 1(1), 119-128.