Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin bireysel olarak ders çalışmaya ayırdıkları süreyi ve sınav sayısı/sıklığının bu süre ile ilişkisini araştırmaktır. Gereç ve Yöntemler: Akdeniz Üniversitesi 2 sınıf öğrencilerine 2000, 2006 ve 2012 yılı eğitim döneminin sonunda iki soru sorularak ders çalışma süreleri belirlenmeye çalışılmıştır: 1- Bu öğretim yılı sırasında yaklaşık olarak bir ders kurulu sınavı için ortalama kaç gün ders çalışarak hazırlandınız? 2- Son ders kurulu sınavından 5. sonra fi nal sınavına kaç gün çalışarak hazırlandınız? İkinci sınıfta beş ders kurulu bulunmaktadır. Veri toplanan yıllardaki sınav sıklığı: 2000 yılı= beş ders kurulu sınavı, 2006 yılı= beş ders kurulu sınavı+her ders kurulu içinde ara sınav +fi nal sınavı, 2012 yılı= beş ders kurulu sınavı+fi nal sınavı Ders kurulu ve fi nal sınavı 2000 de yok için ortalama çalışma süreleri belirlenmiş, bunları toplayarak yıllık ortalama çalışma süreleri hesaplanmıştır.Bulgular: Sınav sıklığının en fazla olduğu 2006 yılında hem ders kurul içinde, hem de fi nal sınavı için ayrılan çalışma süreleri diğer yıllara göre daha yüksek bulundu. Toplam yıllık ortalama çalışma süreleri ise 2000 yılında 50±12.1 gün, 2006 yılında 175±33.4 gün ve 2012 yılında 88±18.0 gün olarak hesaplandı.Sonuç: Ölçme değerlendirme etkinliklerinin sayı ve sıklığının artırılması öğrencilerin kendi kendilerine ders çalışma sürelerini artırmaktadır. Tıp fakültelerinin bunu göz önüne alarak planlama yapmaları gerekir
Objective: To investigate self-study time spent by medical students and the relationship between this time and the number/frequency of tests.Material and Methods: Two questions were asked to second year medical students of Akdeniz University at the end of the academic years 2000, 2006 and 2012. 1- Throughout this academic year, what is the average number of days you spent to prepare yourself for block examinations? 2- What is the average number of days you self-studied after the last fi fth block examination to be prepared for the fi nal examination? Five thematic integrated blocks exist in the second year of medical education in our school. In the years data was gathered, assessment agendas were as follows: 2000= fi ve end-of-block examinations, 2006= fi ve end-of-block examinations + intermediate examinations in each block + fi nal examination, 2012= fi ve end-of-block examinations + fi nal examination.Mean self-study time for the block and fi nal examinations absent in 2000 was determined and total self-study time for a whole academic year was calculated by adding these values.Results: In 2006, during which test frequency was the highest, reported mean self-study times were higher than those of the other two years for both the block and fi nal examinations. Total self-study times for the whole academic year in 2000, 2006 and 2012 were respectively 50±12.1, 175±33.4 and 88±18.0 days. . Conclusion: Self-study times among medical students increase parallel to the number and frequency of assessment activities. Medical schools should plan their education according to this fact
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 3 |