ABSTRACT
Objective: The aim of this study was to assess the quality of life of individuals with motion sickness (MS) and to perform a balance examination with subjective vestibular tests.
Material and Method: The study group included 24 individuals (2M, 22F) with a mean age of 30.75 ±7 years (range, 18-50 years) with a history of MS, normal hearing and no chronic balance disorder other than MS. A control group was formed of 23 age-matched individuals (3M, 20F) with no history of MS and who met the same other conditions. The Graybiel scale was applied to all the participants and they were asked to rate the symptoms that may occur during a journey on a scale of one to ten. The Romberg, Fukuda, Tandem stance tests, Mini Balance Evaluation Systems Test (BESTest) and SF-36 scale were then applied. Differences between the study group and the control group were determined and correlation analysis was applied to the test results.
Results: A significant difference was determined between the groups in respect of the Graybiel scale scores and all symptom scores (p<0.05). No pathological findings were observed in any of the participants in the Romberg, Fukuda and Tandem stance tests. A significant difference was observed between the two groups in the Mini BESTest (p<0.05). In the SF-36, there were significant differences only in the physical functioning subscale (p<0.05). A significant negative correlation was determined between the scores of symptoms seen during a journey and the Graybiel scale and Mini BESTest results.
Conclusion: The results of the subjective balance evaluations demonstrated that the performance of individuals with motion sickness was worse and their quality of life was affected more than healthy individuals.
ÖZ
Amaç: Bu çalışmanın amacı, hareket hastalığı olan bireyleri subjektif denge testleri ile değerlendirmek ve yaşam kalitelerini araştırmaktır.
Gereç ve Yöntem: Çalışma grubuna 18-50 yaş aralığında hareket hastalığı öyküsü olan, işitmesi normal ve hareket hastalığı dışında kronik denge bozukluğu olmayan 24 birey (2E, 22K yaş ortalaması 30,75 ±7), kontrol grubuna ise aynı şartları sağlayan ve hareket hastalığı öyküsü olmayan 23 birey (3E, 20K yaş ortalaması 31,34 ± 7) dâhil edildi. Katılımcılara Graybiel ölçeği uygulandı ve yolculuk esnasında oluşabilecek semptomları bir ila on arasında puanlamaları istendi. Sübjektif denge değerlendirmesi için Romberg, Fukuda, Tandem duruş testleri ile Mini BESTesti uygulandı ve hayat kalitelerini değerlendirmek için SF-36 ölçeği uygulandı. Çalışma grubu ile kontrol grubu arasında fark analizinden sonra, test sonuçları arasında korelasyon analizi uygulandı.
Bulgular: Graybiel ölçek puanlarında, yolculuk esnasındaki semptomlardan “bulanık görme” dışında tüm semptom puanlarında, Mini Balance Evaluation Systems Test (BESTest) sonuçlarında ve SF-36 ölçeğin fiziksel fonksiyon alt alanında gruplar arasında anlamlı fark elde edildi (p<0,05). Romberg, fukuda ve tandem duruş testlerinde her iki grupta da patolojik bulgu gözlenmedi. Ayrıca yolculuk esnasında görülen semptom puanları ve Graybiel ölçeği ile Mini BESTest sonuçları arasında negatif yönlü anlamlı korelasyon olduğu görüldü.
Sonuç: Sübjektif denge değerlendirmelerinin sonuçlarında hareket hastalığı olan bireylerin performansının sağlıklı bireylere göre daha kötü olduğu ve bu bireylerin yaşam kalitelerinin daha fazla etkilendiğini göstermiştir.
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımızı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimizi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimizi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımızı, etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimizi beyan ederiz.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Otorhinolaryngology, Audiology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | January 20, 2025 |
Publication Date | January 24, 2025 |
Submission Date | January 7, 2024 |
Acceptance Date | June 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 11 Issue: 1 |