BibTex RIS Cite

Geleneksel Mimari Ögeden Çağdaş Sanat Enstalasyonu'na: Bir Nişin Kullanım Biçimleri

Year 2009, Volume: 2 Issue: 3, 0 - 0, 22.03.2009

Abstract

Mimari bir öğe olarak niş, duvarda bırakılmış boşluğu tanımlar. Roma döneminde yapıların içinde ve dışında dekoratif bir öğe olarak kullanılmış, Gotik, Rönesans ve Neo-Klasik Mimaride de başlı başına bir öğe olarak dikkat çekmiştir. İslam dünyasında niş öğesinin en tipik biçimi, Hıristiyan dünyasında karşılığı apsit olan mihraptır. Tarihsel süreçte dini yapılarda kullanılmış olması niş öğesinin günümüzde dahi kendine özgü bir eleman olarak algılanmasına, adeta simgesel anlamla yüklü bir mekan gibi düşünülmesine yol açar. Bu makalede,çağdaş sanatçıların niş öğesini hem bir mekan/mekansal boşluk hem de bir tema olarak nasıl irdeledikleri ele alınmakta ve bu tür bir mimari öğenin belli enstalasyonlara nasıl temel oluşturduğu incelenmektedir. Moderngaleri ortamında yer alan bir niş (Maçka Sanat Galerisi, Istanbul) örnek olarak seçilmiştir.

Year 2009, Volume: 2 Issue: 3, 0 - 0, 22.03.2009

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ahu Antmen

Publication Date March 22, 2009
Submission Date July 7, 2014
Published in Issue Year 2009 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Antmen, A. (2009). Geleneksel Mimari Ögeden Çağdaş Sanat Enstalasyonu’na: Bir Nişin Kullanım Biçimleri. Akdeniz Sanat, 2(3).

For the issue of Jaunary 2020, last date of submission is November 1. To this date, you can submit your papers via Dergipark.