Günümüzde, giyim nesnelerinin görselliği, insanlar arası iletişim üzerinde etkili bir kavram olarak önem kazanmaktadır. Giysiler ve aksesuarları giyinme işlevinin ötesinde cinsiyet, eğitim düzeyi, dünya ve yaşam görüşü, estetik birikim, sosyal ve ekonomik konum gibi birçok konuda mesajlar ileten işaretler taşımaktadırlar. Buişaretler, görsel bir dil oluştururken, tek ve sürekli bir söylem üreterek kimlik kavramını oluşturmakta ve markaya ait belirleyici özellikleri yüklemektedirler. Markakimliğini, bir markaya kazandırılmış ve algıda seçicilik yaratmak amacıyla, tüketicilerde “satın alma” istemi oluşturan, rakipler arasında ayırt edilmeyi sağlayan, zihinlerde belirginleşen, sürdürülebilir genel tarz, biçem, görünüş olarak nitelendirmek mümkündür. Çalışmada ortaya koyulmaya çalışılan ana düşünce tasarıma ait kavramlar ve bu kavramların bir markanın oluşmasında belirleyici etken olan; kimlik, kimlik oluşturan süreç olarak tasarım ve tasarımın önemi, marka kimliği yaratmaktaki gücü ve bu gücün doğru kullanılmasını sağlayan, yönlendiren yönetim faaliyetinin etkileridir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 22, 2011 |
Submission Date | July 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 7 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.