Bu çalışmada; 17. yüzyıl Hollanda (tür ve portre resimlerindeki altın çağ) kadın giysilerinin dönemin kültürü üzerinde yarattığı imge söylemi üzerine bir değerlendirme yapmak amaçlanmaktadır. 17. yüzyıl Hollanda ressamları, dönemin şair ve yazarları gibi içinde bulundukları toplumun kurallarına, giyenin ideallerine ve toplumdan beklenen uygun ahlaki atmosferle uyumlu olan sembollerle çepeçevre sarılmışlardı. Giysi tasvirleri de bu semboller ve kurallar çerçevesine bağımlıydı. Bu sunumda giysilerin yarattığı imgelemin, dönemin kültürel iklimine nasıl uyum sağlamaya çalıştığı ve giysiye ait söylemlerin nasıl işlendiği ele alınacaktır. RolandBarthes, Moda Sistemi adlı çalışmasında moda üzerine bir göstergebilim teorisi yapılandırmaktadır. Makalede, 17. yüzyıl Hollanda portre ve tür resimlerinde yer alan giysilerin kültürel dile etkili bir tamamlayıcı katman olarak katıldığı ve ayrıca kendi dili ile bir imgelemi anlamakta, onu aydınlatmakta ipucu olduğu varsayımları,Barthes'in teorik temeli üzerinden açıklanacaktır. Teoriden, inceleme yapmaya olanak sağlayan bir çerçeve olarak yararlanılmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 22, 2011 |
Submission Date | July 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 7 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.