BibTex RIS Cite

Görsel Kültür ve Görsel İmajın Bir İnşa Alanı Olarak Modanın Endüstriyel Büyüsü

Year 2011, Volume: 4 Issue: 7, 0 - 0, 22.03.2011

Abstract

Modanın kültürel alana ait bir tüketim nesnesi olarak değerlendirilmesi ve sosyo-ekonomik bağlamda güçlenen bir mecra şeklinde metalaşması, önemli bir inceleme alanını oluşturmaktadır. Özellikle günümüz dünyasında modanın -çok perspektifli bir bakış açısıyla- içinde yer alan her materyalle imajı yeniden ürettiği, yarattığı ve bireyin gündelik hayatının merkezine yerleştirdiği görülmektedir. Sembolik tüketim dolayımıyla moda, bir imaj transferini, kimliğin, statünün, arzu ve hazzın,beğeni kültürünün ve bireyin moda aracılığıyla yaygınlaştırdığı ürüne/ürünlere bağlılığını temsil etmektedir. Günümüzde görsel kültürle birlikte etki gücü oldukçaön plana çıkmış olan imaj, aynı zamanda o görsel üzerinden kurgulanan bir hayatı ve görüntüyü de kapsayan bir alana dönüşmüştür. Kültürel endüstri açısından yaratılan anlam birincil değerdedir. Birey, öncelikle kendi bedeni, duyguları ve düşünceleri üzerinden kurduğu imgesel çağrışımı daha sonra toplumsal düzleme yayarak bir statüye/güce, kabul görüp benimsenme yani makbul olana yaygınlaştırır. Gündelik hayatın önemli bir alanı olan televizyonda yayınlanan moda programlarıilk yayınlandıkları anda etkisi, bir davranışı yaygınlaştırma ve birleştirme gücü az gibi görünse de zaman içinde aslında bu programlarda sergilenen görsel imajlarınve kültürel göstergelerin toplumsal düzlemde hızla paylaşıldığı ve tüketilmeye başlandığı gözlenmektedir. Bu programların bir örneği olan ve Show TV'de yayınlanan“Bugün Ne Giysem”, gerek programdaki moda tasarımcılarının gerekse de programa katılan yarışmacıların söylemleri ve kıyafetleri ile çoğu zaman ulaşma-yayılma ve benimsenme hızı yüksek yeni bir kültürel göstergeler ve gösteri platformu oluşturmaktadır.

Year 2011, Volume: 4 Issue: 7, 0 - 0, 22.03.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Funda Yağlı

Publication Date March 22, 2011
Submission Date July 10, 2014
Published in Issue Year 2011 Volume: 4 Issue: 7

Cite

APA Yağlı, F. (2011). Görsel Kültür ve Görsel İmajın Bir İnşa Alanı Olarak Modanın Endüstriyel Büyüsü. Akdeniz Sanat, 4(7).

Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.