Sunum tasarımı kavramının, tarihte, insanlığın kendisini ve kültürlerini farklı şekillerde sunmaya ve ifade etmeye başlamalarıyla gelişim gösterdiği bilinmektedir.Moda sektöründe tasarımların sunumu defile organizasyonlarıyla gerçekleşmektedir. Defile, genellikle basından ve alıcılardan oluşan seyircilere, moda tasarımı ve pazarlama mesajları iletmesi için tasarlanan bir pazarlama olayı olarak bilinmektedir. Tarihte ilk olarak canlı manken kullanan İngiliz moda tasarımcısı Charles FrederickWorth ile başlayan defile kavramı; günümüzde belli temalar doğrultusunda, mekanları ve sunumlarıyla birer gösteriye dönüşmüş durumdadır. Moda endüstrisinde moda pazarlama, bir moda organizasyonunda, ürünlerin kullanıcılara tanıtılması ve ulaştırılması anlamında oluşturulacak her türlü aktiviteye denmek-tedir.Moda pazarlamadaki sunum özelliklerinden biri olan defile gösterileri ise, hem halkla ilişkiler çalışması olarak görülmekte hem de modanın pazarlanmasında kullanılan önemli bir etkinlik olarak kabul edilmektedir. Defilelerde koleksiyonların tanıtılması yanında, moda tasarımcılarının ve markaların medyada yer alması daönemli bir hale gelmiştir. Bu çalışmada, moda dünyasında koleksiyonların sunumunda tercih edilen bir yöntem olarak defile, defilenin tarihteki yeri, önemi ve moda pazarlamasına etkileri incelenecektir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 22, 2011 |
Submission Date | July 18, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 8 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.