Sosyal medya pazarlama, potansiyel müşteriye ulaşmak için yeni ve hızla gelişen bir yoldur. Facebook, Twitter, Youtube ve daha yüzlercesi gibi sosyal medya kanalları şirketleri ve ürünlerini tanıtmada etkili bir araç haline gelmektedir. Moda endüstrisi de halka daha ulaşılabilir hale geldiği kesindir. Markalar ve perakendeciler sosyal medyayı sadece müşteriler ile iletişim aracı olarak kullanmakla kalmayıp aynı zaman da onları dinleyebileceği bir ortam olarak kullanmaktadır. Sosyal medya modacılarınve butiklerin daha iyi tanınmasına global çapta uygun maliyetlerde yapılmasına olanak sağlamaktadır. Sosyal medya kullanımı moda davranışlarını tahminetmede ve yeni eğilimlere ulaşmada kolaylık sağlamaktadır. Bu çalışmada, CNBC-e Business Magazine'e göre sosyal medyayı en iyi kullanan 25 şirketten biri olanTürk tekstil firması Mavi Jeans örnek olay olarak ele alınmıştır. Mavi Jeans'in ticari başarısı Facebook ve Twitter kullanımı ile genişlemiştir. Sosyal medyadaki sıra dışıçabaları ve başarıları oldukça ilgi çekicidir. Bulgulara göre, eğilimleri belirleyebilmek ve müşterilerin ilgilerini anında öğrenmek suretiyle, sosyal medya Mavi Jeans'inpazarlama stratejilerini desteklemiştir. Bu nedenle, diğer firmalara örnek olmasını sağlamak amacıyla Mavi Jeans'in sosyal medya kampanyaları ve sosyal medyayıkullanımdaki başarıları bu çalışmada sunulmuştur. Sonuç olarak moda ve tekstil firmalarına, pazardaki rekabet gücünü arttırabilmeleri, marka ve ürünlerini daha iyi tanıtmak için sosyal medya dünyasında etkili bir şekilde yer almaları önerilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 22, 2011 |
Submission Date | July 18, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 8 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.