BibTex RIS Cite

Denim Ürünler Hakkında Tüketici Bilincinin Araştırılması

Year 2011, Volume: 4 Issue: 8, 0 - 0, 22.11.2011

Abstract

Denim, bir Amerikan kumaş dergisinin 1960'lı yıllarda ifade ettiği gibi “ebediyen genç kalabilen, ama aslında dünyanın en eski kumaş çeşitlerinden biri”dir. Yıllardır süregelen yoğun ürün geliştirme çabaları sonucunda denim giyim eşyaları, bugün her yaştan, her kesimden insanın gardırobunda yer alan, aile boyu giyilebilen,bazı çevrelerce “yüksek moda ürünü giysiler” olarak algılanan giysilerdir. Tarihsel bir süreçten geçen denim, farklı yıkamalar ve çeşitli terbiye işlemleriyle geliştirilerekform ve süslemelerle sürekli yenilenmektedir. Denim ürünlere uygulanan yıkama işlemleri; hem giysi halinde hem de kumaş halinde gerçekleştirilmektedir. Yıkamaişlemlerinde amaç, boyarmaddeyi kumaş üzerinden uzaklaştırarak kumaşın rengini açmak, kumaşta çekme dayanımını sağlamak ve sert tutumu gidermektir. Ancakdenim kumaşların hazırlanması, boyanması, yıkama ve taşlama teknikleriyle ağartılması sırasında ortaya zararlı maddeler çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı tüketicilerin denim ürünler hakkında genel bilgilerini, bilinç düzeylerini incelemektir. Araştırmanın verileri Ankara ilinde denim ürün tüketicilerine anket uygulaması yapılarak elde edilmiştir. Anket formu yardımıyla toplanan veriler değerlendirilerek yorumlanmış ve çeşitli öneriler sunulmuştur.

Year 2011, Volume: 4 Issue: 8, 0 - 0, 22.11.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Özge Ural

Publication Date November 22, 2011
Submission Date July 18, 2014
Published in Issue Year 2011 Volume: 4 Issue: 8

Cite

APA Ural, Ö. (2011). Denim Ürünler Hakkında Tüketici Bilincinin Araştırılması. Akdeniz Sanat, 4(8).

Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.