Turizm hareketlerine katılan kişi sayısı her geçen yıl artmaya devam ederken, bilgi teknolojileri ve medyanın da etkisiyle seyahat dürtülerinin farklılaşmaya başladığı gözlenmektedir. Günümüzde daha bilinçli hale gelen turistlerin, farklı kültürleri tanıma beklentileri giderek belirginleşmektedir. Tatil amacı ne olursa olsun, turist seyahate başladığı andan itibaren kültürel bir etkileşim içine girmektedir. Turist, seyahat ettiği ülkeye ayak bastığı andan itibaren, yöre insanıyla iletişim kurmaya gereksinim duymakta, o yörenin yiyecek ve içeceklerini tatmakta ve bir anlamda kültürel deneyim yaşamaya başlamaktadır. Hatta bu deneyimin, turistin henüz daha kendi ülkesinde iken başladığı da söylenebilir.
Seyahat aracı olarak, gittiği ülkenin havayollarını seçen bir turistin, henüz uçaktayken yöresel ürünleri (yiyecek içecekleri) tüketmeye başlaması ve havayolu personeli ile iletişim kurması bunun somut bir örneğini oluşturur. Dolayısıyla turistlerin, seyahatlerinin başlangıcından bitimine kadar kültürel olgulardan yoğun biçimde etkilendikleri söylenebilir.Bu çalışmada, kültürün turistik tüketime etkisi tartışılmaktadır. Çalışmada sunulan örnekler oldukça ilgi çekicidir ve bu yönüyle turizm paydaşlarına önemli yararlar sağlayacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda, öncelikle turizm talebi, kültür ve kültür turizmi olguları ele alınmış; daha sonra ise, kültürün turistik tüketime etkisi ile ilgili örneklere yer verilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 22, 2013 |
Submission Date | September 24, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 6 Issue: 11 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.