BibTex RIS Cite

Kazakistan'da Moda Tasarım Eğitiminde Geleneksel Yaklaşımlar

Year 2014, Volume: 7 Issue: 13, 0 - 0, 22.10.2014

Abstract

Makalede, Kazakistan'da moda tasarımı eğitimi veren Ahmet Yesevi Üniversitesi Moda Tasarımı Bölümü'nün kuruluş amacı, geleneksel unsurlara yaklaşımı ve gelenekselin günümüze nasıl yansıtıldığı konuları ele alınacaktır. Bildirinin içeriğini moda tasarımı eğitimi veren kurumların öğrenci çalışmaları oluşturmaktadır. Kazakistan'daki üniversitelerde (Muhtar Avezov Üniversitesi, Kızılordu Devlet Üniversitesi, Ahmet Yesevi Üniversitesi) 2005-2007 yılları arasında yapılmış olan alan araştırmasına dayalı bu çalışmada, öncelikle geleneksel kültürün günümüz tasarımlarında nasıl ele alındığı üzerinde durulmuştur.   Makalede, Kazakistan'ın kendine özgü modasının yaratılması amacına yönelik çalışmalar üzerinde durulacak ve eğitim sistemindeki önemine değinilecektir. Bu bilgilerden yola çıkarak Kazakistan'da moda tasarımı eğitiminde yer alan çağdaş giyim tasarımlarında geleneksel ve modern motiflerin kullanımları ayrıntılı biçimde değerlendirilecektir. Değerlendirme sonucunda ise Türkiye'de moda tasarımı eğitimi veren benzer kurumlardaki çalışmalara yeni öneriler getirilecektir. Ayrıca bildiri görsellerle de desteklenecektir.

Year 2014, Volume: 7 Issue: 13, 0 - 0, 22.10.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ömer Zaimoğlu

Publication Date October 22, 2014
Submission Date April 30, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 7 Issue: 13

Cite

APA Zaimoğlu, Ö. (2014). Kazakistan’da Moda Tasarım Eğitiminde Geleneksel Yaklaşımlar. Akdeniz Sanat, 7(13).

The publication periods for our journal's new issues will be updated as of 2026, and issues will be published in June and December.

 The article submission period for our June 2026 issue is set for March 1-15, 2026.

The submit article button may give an error in Google Chrome browser. The problem is solved if you use a different browser.


Creative Commons License
Akdeniz Sanat is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.