BibTex RIS Cite

Televizyon Reklamlarında Animasyon Kullanımı: Animasyon Ögelerinin Hatırlanma Etkisi

Year 2015, Volume: 8 Issue: 16, 0 - 0, 30.11.2015

Abstract

Değişen şartlar doğrultusunda günümüzde rekabet anlayışı da giderek değişmktedir. Bu doğrultuda, tüketicinin pazar üzerindeki etkisi de sürekli artmakta ve bu artış pazara, pazardaki mal ve hizmetlerin yoğunluğunun ve çeşitliliğinin artmasına doğrudan katkıda bulunmaktadır.

Yoğun rekabet ortamında, tüketici davranışları, eğilimleri çok detaylı bir şekilde incelenmekte ve pazarlama karması elemanları bu doğrultuda oluşturulmaya çalışılmaktadır. Pazarlama iletişimi faaliyetleri arasında önemli bir yere sahip olan reklam, sürekli gelişen teknoloji ve üretim imkanları ile çok geniş bir yelpazede yeni ortam ve yöntemlerle şekillenmeye devam etmektedir. Günümüzde tüketici; gerek mecraların ve mecra alternatiflerinin çoğalmasıyla gerekse rekabet artışından kaynaklanan mesaj yoğunluğu nedeniyle düzenli olarak sürekli iletişim amaçlı mesajlarla yüz yüze kalmaktadır. Bu yoğunluk içerisinde reklamın ana amacı olan mesajın hedefe ulaştırılması konusu daha da fazla önem kazanmaktadır.

Farklılık oluşturmak ve tüketici üzerinde farkındalık oluşturmak amacıyla reklamcılar mesajların kodlanıp iletilmesi için kullanılan yöntemleri çok ince ayrıntılarla düşünmektedirler. Bu noktada; bu çalışmada canlandırma kavramı bir tür kodlama yöntemi olarak ele alınmış; Tüketicilerin mesajı hatırlamasında animasyon ögelerinin ne denli etkili olduğu üzerine bir araştırma yapılmış ve bunun için deney yöntemi kullanılmıştır. Yapılan deneylerin sonucunda Araştırma örnekleminin mesajları hatırlama düzeyinde animasyon ögelerinin payının önemli ölçüde etkili olduğu sonucuyla karşılaşılmıştır.

Year 2015, Volume: 8 Issue: 16, 0 - 0, 30.11.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Akdeniz Sanat Dergisi
Authors

Harun Türkmenoğlu

Publication Date November 30, 2015
Submission Date October 14, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 8 Issue: 16

Cite

APA Türkmenoğlu, H. (2015). Televizyon Reklamlarında Animasyon Kullanımı: Animasyon Ögelerinin Hatırlanma Etkisi. Akdeniz Sanat, 8(16).

For the issue of Jaunary 2020, last date of submission is November 1. To this date, you can submit your papers via Dergipark.