Bu çalışma, otomobil reklamlarında kullanılan kadın figürünün cinsel bir obje olarak kullanımını sorgulamaya yönelik olarak hazırlanmıştır. Çalışma ile internet üzerinde ve basılı medyada yayımlanan otomobil reklamlarında kullanılan kadın figürlerine yüklenilen rol kalıpları içerisinde cinselliğin varlığı incelenerek, reklam metinlerinde ve görsellerinde üretilen cinsiyetçi söylem ortaya konulmak istenmektedir.
Amaç, cinsel öğelerin kullanıldığı reklamları incelemek olduğundan, çalışmada örneklem metodu olarak, tesadüfi olmayan örneklem metotlarından yargısal örneklem metodu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma desenini 7 adet otomobil reklamı oluşturmaktadır. Reklamlar hakkında basında yer alan haberlere değinilmiş ve araştırmacılar tarafından reklamlar hakkında genel bir değerlendirme yapılmıştır.
Bu çalışmanın sonucunda; seçilerek ele alınan reklamların genelinde kadın figürü, cinselliği üzerinden metalaştırılmaktadır. Cinsel bir meta haline dönüşen kadın sadece erkek tüketiciler için ilgi çekici ve arzulanan cinsel bir seks objesi olarak gösterilmekte ve nitelendirilmektedir. Reklamı yapılan ürün olan otomobil ile cinsel bir meta halinde dönüştürülen kadın arasında bir bağ kurulmak istenmektedir. Bu bağ ile otomobillerin erkek tüketiciler için birer cinsel metaya dönüştürüldüğü şeklinde bir sonuca varabiliriz.
Journal Section | Akdeniz Sanat Dergisi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 30, 2016 |
Submission Date | March 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 9 Issue: 17 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.