Art and Literature
BibTex RIS Cite

Klasik Gitarda Geleneksel Türk Müziği Düzenlemelerinde Biçim ve Çokseslilik Yaklaşımları

Year 2017, Volume: 10 Issue: 20, 3 - 17, 15.06.2017

Abstract

Türkiye’de 1980’lerden itibaren klasik gitar eğitimi ve yorumculuğunun yaygınlaşmasıyla beraber gitar besteciliği ve geleneksel Türk müziği düzenlemeleri alanlarında özgün çalışmalar yapan gitaristlerin sayısı da artmaya başlamıştır. Bu alanda yapılmış olan çalışmalarda çok seslendirme yöntemleri ve biçimsel açılardan farklı yaklaşımlar bulunmaktadır. Bu çalışmada beş farklı gitarist/besteci tarafından klasik gitar için düzenlenmiş olan “Avcı”, “Kara Toprak”, “Uzun İnce Bir Yoldayım”, “Karahisar Kalesi” ve “Hicaz Mandıra” eserleri incelenip, “Hicaz Mandıra” örneğinde kullanılan yöntem ve materyaller hakkında detaylı bir inceleme yapılmıştır. 

References

  • HARRIES, C. (2014). The Solo Guitar Music of Carlo Domeniconi, (Master of Arts) Waterford Institute of Technology: Waterford.
  • İLERİCİ, K. (1970). Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Devlet Kitapları MEB Basımevi: İstanbul.
  • MİLLER, R. (2015). Modal Jazz Composition and Harmony vol 1. Advance Music GMBH, Mainz.
  • ÖZKAN, İ. H. (2000). Türk Müziği Nazariyatı ve Usulleri, Kudüm Velveleleri, Ötüken Yayınları: İstanbul.
  • TOMAS, M. (1993). Spanish Music in the Twentieth Century, President and Fellows of Harvard College: Harvard.
  • YEPREM, S. (2007). Türk Gitar Müziği Çalışmaları, 2. Türkiye Gitar Buluşması, Ankara.
  • WADE, G. (2001). A Concise History of Classical Guitar, Melbay Publications inc. Barking, : Essex.
Year 2017, Volume: 10 Issue: 20, 3 - 17, 15.06.2017

Abstract

References

  • HARRIES, C. (2014). The Solo Guitar Music of Carlo Domeniconi, (Master of Arts) Waterford Institute of Technology: Waterford.
  • İLERİCİ, K. (1970). Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Devlet Kitapları MEB Basımevi: İstanbul.
  • MİLLER, R. (2015). Modal Jazz Composition and Harmony vol 1. Advance Music GMBH, Mainz.
  • ÖZKAN, İ. H. (2000). Türk Müziği Nazariyatı ve Usulleri, Kudüm Velveleleri, Ötüken Yayınları: İstanbul.
  • TOMAS, M. (1993). Spanish Music in the Twentieth Century, President and Fellows of Harvard College: Harvard.
  • YEPREM, S. (2007). Türk Gitar Müziği Çalışmaları, 2. Türkiye Gitar Buluşması, Ankara.
  • WADE, G. (2001). A Concise History of Classical Guitar, Melbay Publications inc. Barking, : Essex.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Atahan Kaya This is me

Publication Date June 15, 2017
Submission Date June 15, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 10 Issue: 20

Cite

APA Kaya, A. (2017). Klasik Gitarda Geleneksel Türk Müziği Düzenlemelerinde Biçim ve Çokseslilik Yaklaşımları. Akdeniz Sanat, 10(20), 3-17.

For the issue of Jaunary 2020, last date of submission is November 1. To this date, you can submit your papers via Dergipark.