Research Article
BibTex RIS Cite

Ai Weiwei’nin Muhalif Sanatı

Year 2019, Volume: 13 Issue: 23, 19 - 29, 29.01.2019

Abstract

Ai Weiwei, bireysel özgürlükleri ön plana çıkaran muhalif bir sanatçıdır. Çalışmaları önemli insani sorunlara ve insan hakları ihlallerine dikkat çekmektedir. Heykel, enstalasyon, fotoğraf, film ve küratörlük gibi alanlarda aktif olmanın yanı sıra, sosyal, siyasal ve kültürel bir eleştirmendir.

Ünlü şair Ai Qing’in oğlu olan Ai Weiwei, 1957 yılında Pekin’de dünyaya gelmiştir. Öğrenimi sırasında New York’a gitmiştir. Burada 12 yıl kaldıktan sonra 1993’te ülkesine geri döndüğünde, Çin’in kültür tarihine odaklanan, siyasal sistemi eleştiren ve modernitenin çelişkileri üzerinde duran işler üretmeye başlamıştır. El sanatları geleneğinden referanslar alan eserlerinde, bugün yeni değerlerin toplumsal değerlere nasıl eklendiğini sorgulamaktadır. Onun muhalif sanatçı tavrı, günlük hayattaki ve toplumsal krizlerle bağlantılı eylemleri aracılığıyla politika, aktivizm ve çağdaş sanat arasındaki ayrımı belirsizleştirmektedir.

Bu makalede, Ai Weiwei’nin çok yönlü sanatçı kimliğinin muhalif yönünü ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Literatür taramasıyla yapılan çalışma, özellikle Ai’nin muhalif söylemi olan siyasal içerikli eserleriyle sınırlandırılmıştır. Bu bağlamda örnek olabilecek eserleri tespit edilip sanatçının muhalif tavrı incelenmiştir.

References

  • Ai, W., (2017). Sanatçı Konuşması, İstanbul: Sakıp Sabancı Müzesi.
  • Arnett, K. N., (2016). Dislocating Disaster, Washington: Whitman College.
  • Çil, S., (2017). Ai Weiwei ve Porselen Sanatı Üzerine, İstanbul: Sakıp Sabancı Müzesi.
  • Güzelaydın, E. Ş., (2016). Günümüz Sanatında Yeni-Modernist Söylemler Bağlamında Dönüşen Sa- natçı Tipolojisi ve Sanat Eseri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Anasanat Dalı.
  • Holt, B., (2012). F**k Off An examination of the relationship between art and, New Zealand: Uni- versty Otago.
  • Martin, B., (2015). Asılı Adam Ai Weiwei’in Tutuklanışı, İstanbul: Metis Yayınları.
Year 2019, Volume: 13 Issue: 23, 19 - 29, 29.01.2019

Abstract

References

  • Ai, W., (2017). Sanatçı Konuşması, İstanbul: Sakıp Sabancı Müzesi.
  • Arnett, K. N., (2016). Dislocating Disaster, Washington: Whitman College.
  • Çil, S., (2017). Ai Weiwei ve Porselen Sanatı Üzerine, İstanbul: Sakıp Sabancı Müzesi.
  • Güzelaydın, E. Ş., (2016). Günümüz Sanatında Yeni-Modernist Söylemler Bağlamında Dönüşen Sa- natçı Tipolojisi ve Sanat Eseri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Anasanat Dalı.
  • Holt, B., (2012). F**k Off An examination of the relationship between art and, New Zealand: Uni- versty Otago.
  • Martin, B., (2015). Asılı Adam Ai Weiwei’in Tutuklanışı, İstanbul: Metis Yayınları.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sevgi Avcı

Menekşe Uslu This is me

Publication Date January 29, 2019
Submission Date October 30, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 13 Issue: 23

Cite

APA Avcı, S., & Uslu, M. (2019). Ai Weiwei’nin Muhalif Sanatı. Akdeniz Sanat, 13(23), 19-29.

Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.