Bu çalışma, İngilizce öğretmeni adaylarının ve İngilizce öğretmeni eğiticilerinin 21. yüzyıl becerileri farkındalık düzeylerini ve katılımcıların 21. yüzyıl becerileri farkındalıklarına ilişkin algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma karma yöntem araştırma deseninde, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi bölümünde öğrenim gören 167 3. ve 4. sınıf İngilizce öğretmeni adayı ve 8 (tamamı) Necmettin Erbakan Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde görev yapan İngilizce öğretmeni eğiticisi ile yürütülmüştür. Çalışmanın nicel verilerini toplamak için “Öğretmen Adayları İçin 21. yüzyıl Becerileri Yeterlik Algıları Ölçeği”, çalışmanın nitel verilerini toplamak için yarı yapılandırılmış röportaj soruları kullanılmıştır. Röportajlar, amaç doğrultusunda seçilmiş 20 İngilizce öğretmeni adayı ve rastgele seçilmiş 4 İngilizce öğretmeni eğiticisi ile çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler SPSS 26.0 paket programı kullanılarak, nitel veriler ise içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Nicel sonuçlar, İngilizce öğretmen adaylarının ve İngilizce öğretmeni eğiticilerinin 21. yüzyıl becerileri farkındalık düzeylerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Nitel sonuçlar ise İngilizce öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine sahip olmanın önemli olduğunu düşündüklerini, İngiliz Dili Eğitiminde en etkili becerinin iletişim olduğunu, kendilerini çoğunlukla yeterli gördüklerini ve kendilerini en çok sosyal ortamlarda geliştirdiklerini; İngilizce öğretmeni eğiticilerinin ise 21. yüzyıl becerilerine sahip olmanın önemli olduğunu düşündüklerini, İngiliz Dili Eğitiminde en etkili becerinin eleştirel düşünme olduğunu, yarısının kendisini yeterli görürken diğer yarısının geliştirmeye ihtiyaç duyduğunu ve kendilerini en çok mesleki eğitimlere katılarak ve okuyarak geliştirdiklerini göstermiştir.
This study aims to investigate prospective teachers of English’ (PTE) and teacher trainers of English’ (TTE) 21st century skills awareness levels, and to examine participants’ perceptions on their 21st century skills awareness. It was carried out in a mixed method research design, and it was conducted with 167 3rd and 4th-grade PTEs studying in Necmettin Erbakan University Department of English Language Teaching (ELT) in the 2022-2023 academic year, and 8 (all) TTEs working in Necmettin Erbakan University department of ELT. ‘21st Century Skills Efficiency Perceptions Scale for Teacher Candidates’ was used to collect the quantitative data and a semi-structured interview was used to collect the qualitative data of this research study. Interviews were conducted online with 20 purposefully selected prospective teachers of English and 4 randomly selected teacher trainers of English. The quantitative data were analysed using the SPSS 26.0 package program while the qualitative data were analysed using the content analysis method. Quantitative results showed that the 21st century skills awareness levels of PTEs and TTEs were moderate. The qualitative results showed that the PTEs think having 21st century skills is important, the most effective skill in ELT is communication, they mostly consider themselves sufficient, and they improve themselves mostly in social environments; besides, TTEs think having 21st century skills is important, the most effective skill in ELT is critical thinking, half of them consider themselves sufficient while the other half consider themselves in need of improvement, and they improve themselves mostly by attending vocational training and reading.
21st century skills Awareness Prospective Teachers of English (PTE) Teacher trainers of English (TTE)
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Teacher Education and Professional Development of Educators |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 22, 2023 |
Publication Date | October 29, 2023 |
Acceptance Date | October 12, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |