Zekâ oyunları dersi öğretim programındaki akıl yürütme ve işlem oyunları ünitesinden bir oyun çeşidi olan Kendoku Oyununun ortaokul matematik öğretim programındaki kazanımlar bakımından öğretmen görüşlerine dayalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu sebeple sadece ilköğretim matematik öğretmenlerinin görüşleri incelenmiştir. Çalışma grubunu Ankara ve Kırıkkale illerindeki 6 devlet okulunda çalışan 12 ilköğretim matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasından faydalanılmıştır. Zekâ Oyunları Öğretim Programında basamaklı öğretim programı uygulandığı için oyunlar üç seviyede toplam altı oyun şeklinde oluşturulmuştur. Kendoku Oyununun kuralları anlatılarak öğretmenlere oynatıldıktan sonra hazırlanan görüşme soruları ile Kendoku Oyununun hangi kazanımlarla bağlantılı olduğuna dair öğretmenlerin görüşleri alınmıştır. Öğretmenler ile yapılan görüşmeler sonrası veriler nitel tekniklerle çözümlenmiştir. Görüşmelerin ses kayıtları dinlenerek yazılı metinler haline getirilmiştir. Öğretmenlerin ifadelerinde tekrar eden kod ve temaları belirlemek için nitel analiz yaklaşımlarından “içerik analizi” tekniği kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin kendoku oyununu eğlenceli buldukları ve derslerinde oynatmak istedikleri belirlenmiştir. Öğretmenler kendoku oyununun öğrenciler için dört işlem becerisini akıcı bir şekilde kullanabilecekleri bir oyun olduğunu ifade etmişlerdir.
In this study, it is aimed to examine the kenken game, which is a game type from the reasoning and operation games unit in the mind games lesson curriculum, in terms of the learning outcomes in the middle school mathematics curriculum, based on teachers' opinions. For this reason, only the opinions of primary school mathematics teachers were analyzed. The study group consists of 12 primary school mathematics teachers working in 6 public schools in Ankara and Kırıkkale provinces. Case study from qualitative research methods is used in this research. Since a layered curriculum is applied in the Intelligence Games Curriculum, the games are prepared at three levels. 6 Kenken Games suitable for the three levels specified are prepared from easy to difficult. The teachers played the game after the rules were explained and the opinions of the teachers were taken with the interview questions prepared regarding the achievements of the Kenken Game. After the interviews with the teachers, the data were analyzed with qualitative techniques. The audio recordings of the interviews were listened to and converted into written texts. The "content analysis" technique, one of the qualitative analysis approaches, was used to determine the repeating codes and themes in teachers' expressions. As a result of the study, it was determined that the teachers found the kenken game entertaining and wanted to play it in their lessons. Teachers stated that the kenken game is a game in which students can use for processing skills fluently.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2022 |
Acceptance Date | March 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |