Sponsorluk, küreselleşmenin ve rekabetin arttığı günümüz dünyasında gelişmekte olan bir iletişim aracıdır. Sponsor markalar, sponsorluk faaliyetleri ile toplum faydası ve marka imajı sağlarken aynı zamanda kurumun halkla ilişkiler hedeflerine de hizmet etmektedir. Sponsorluk türlerinden biri olan spor sponsorluğu da medyanın gelişmesiyle daha da belirgin hale gelmiştir. Literatürde spor sponsorluğu ve sponsorluk kapsamında yapılmış birçok çalışma bulunmaktadır. Ancak Türkiye’de spor sponsorlarını sağlıklı ve sağlıksız olarak nitelendiren bir çalışmanın bulunmadığı görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, 2021-2022 sezonu Türkiye Spor Toto Süper Lig’inde yer alan futbol takımlarına sponsor olan markaları sağlık ve sağlıksız olarak nitelendirmektir. Türkiye’de ve Türk takımlarına yönelik böyle bir çalışmanın yapılmamış olması araştırmanın özgün değerini oluşturmaktadır. Veriler, futbol takımlarının web sayfalarında belirtilen sponsorluklar esas alınarak 12-26 Nisan 2022 tarihleri arasında içerik analizi ile incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda en fazla sponsorluğun gıda sektöründe en az sponsorluğun güvenlik sektöründe yer aldığı görülmüştür. Elde edilen diğer bir sonuç ise Spor Toto Süper Lig takımlarına sponsor markaların çoğunlukla gri kategorisinde yer aldığı ardından ise yeşil kategorisinde bulunduğudur.
Sponsorship is a communication tool in progress in today’s world where globalization and competition show an upward trend. Sponsor brands provide benefits for the community and the brand image through their sponsorship activities, while they make contributions to the public relations goals of the corporation. As one of the sponsorship types, sports sponsorship has also become more prominent with the development of the media. In the literature, there are many studies on sports sponsorship and sponsorship. However, it is seen that there is no study that characterizes sports sponsors as healthy and unhealthy in Turkey. The aim of this research is to describe which brands that sponsor the football teams in the Turkish Spor Toto Super League in the 2021-2022 season are healthy and unhealthy. The original value of the research is that such a study has not been conducted in Turkey and for Turkish football teams. The data were content analyzed between April 12-26, 2022, based on the sponsorships specified on the web pages of the football teams. As a result of the study, it was seen that the sponsorship was mostly the food sector, while the security sector received the least. Another result was that the sponsor brands of Spor Toto Super League teams were mostly in the gray category, and then in the green category.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 30, 2023 |
Publication Date | April 30, 2023 |
Submission Date | July 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |