Sosyal medya kaynaklı krizler hedef
kitlelere kısa sürede yayılması açısından dezavantaj oluşturmaktadır. Kısa
sürede hedef kitleye açıklama yapılması zor aynı zamanda süre gerektiren bir
durumdur. Krize tepki stratejilerinin bu süreçte iyi seçilmesi, kriz ile ilgili
açıklamaların zamanında yapılması, sosyal medyada kriz ile ilgili öneri,
şikayet ve yorumların iyi analiz edilmesi gerekir. Sosyal medya kaynaklı krizlerin önceden
öngörülmesi, kriz senaryolarının belirlenmesi, kriz planının hazırlanması, kriz
ekibinin oluşturulması zaman kaybetmeden yapılması gereken halkla ilişkiler
çalışmalarıdır. Krizi önceden sezinleyerek proaktif bir yaklaşım sergileyen
halkla ilişkiler birimlerinin başarılı olduğu bilinmektedir. Bu bağlamda sosyal
medyayı iyi yöneten kurumların krizi daha kolay atlattıkları görülmektedir. Bu
çalışmada sosyal medyada meydana gelen başka bir ifadeyle sosyal medya kaynaklı
krizler imaj restorasyon teorisi çerçevesinde incelenmiştir. Dünyanın çeşitli
ülkelerinde ve Türkiye'de sosyal medyada paylaşılan mesajların içerikleri
incelenmiş ve sosyal medyada paylaşılan mesajlar nedeniyle meydana gelen 19
kriz belirlenmiştir. Sosyal medya kaynaklı krizlerin seçilme nedeni, günümüzde
kurumların artık sosyal medyada paylaşılan içerikler nedeniylede kriz ile karşı karşıya kalmalarıdır. Çalışma
sonucunda kurumların çoğunlukla özür dileme stratejisini kullanarak tepkiyi
azaltmaya çalıştıkları, krize neden olan kişiyi kurumdan uzaklaştırmak amacıyla
ilgi kesme stratejisini kullandıkları ve krize neden olan mesajı sosyal medya
hesabından silme stratejisini tercih ederek krizin etkisini azaltmaya
çalıştıkları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | February 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |