Annelik toplumsal olarak inşa
edilen bir kadınlık halidir. Ancak çoğunlukla kadına ilişkin bir doğallık
olarak kabul edilir. Toplumsal kabullere göre annelik kadının kendisini tam
olarak kadın hissetmesini sağlar. Ancak bu his/duygu hiçbir zaman tam olarak
telafi edilemez. Reklamlar da bu duyguyu metalarına aktarırlar. Reklamlarda
annelik imgesi hem kadının kendisini tam hissetmesini sağlayacak metaları sunar
hem de kadına yönelik egemen toplumsal kodları yeniden üretir. Buradaki
çalışmada da kadının doğal olarak anne olduğuna işaret eden reklamlar
aracılığıyla toplumsal annelik kodları analiz edilmeye çalışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | September 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |