Review
BibTex RIS Cite

Siyasal Kampanyaların Geleceğinde Veri Temelli Yönelimler

Year 2020, , 54 - 72, 30.06.2020
https://doi.org/10.31123/akil.696597

Abstract

Siyasal kampanya çalışmalarının evrim geçirmeye devam edeceğini, pazarlama ve reklam teknolojisinde geliştirilen en son tekniklerden yararlanacağını varsaymak için yeterli neden bulunmaktadır. Siyasal kampanyalara ayrılan bütçeler, bu varsayımı desteklemektedir. Bu çalışmada veri temelli yönelimlerin siyasal kampanyalarda mevcut ve potansiyel kullanımını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu yönelimlerin pek çoğu hâlâ gelişmekte olduğundan, çalışma, verilerin günümüzde nasıl kullanıldıklarından ziyade, bazılarının önümüzdeki yıllarda nasıl uygulanabilecekleri ile ilgili incelemelerden oluşmaktadır. İncelemenin tamamında mevcut kullanımlar ile olası kullanımlar birbirinden ayrılmaktadır. Ayrıca bu yeni teknolojilerin ne ölçüde etkili olacakları ile ilgili çıkarımda bulunmamakla birlikte, veri analizlerinin siyasal kampanyalarda nasıl kullanılmakta olduğuna ve bunun gelecekte nasıl gelişebileceğine bakılmıştır. Çalışma –kötü niyetli aktörlerin değil- meşru siyasi partilerin yararlanma yoluna gidebileceği yasal yöntemlerle sınırlandırılmıştır.

References

  • Agrawal A. ve Hamling T. (2017). Sentiment Analysis of Tweets to Gain Insights into the 2016 US Election. Columbia Undergraduate Science Journal, Volume 11. 34-42.
  • Albrechtsen T. Vd. (2017). Parsimonious data: How a single Facebook like predicts voting behavior in multiparty systems. 12 Kasım 2019 tarihinde http://journals.plos.org/ adresinden edinilmiştir.
  • Authoritarian Personality (2017). Psychologist World. 12 Ağustos 2019 tarihinde https://www.psychologistworld.com adresinden edinilmiştir.
  • Bennas, R. (2016). Targeted TV ads find niche in political campaigns. 29 Ağustos 2019 tarihinde https://digiday.com/media/targeted-politics-ads/ adresinden edinilmiştir.
  • Bertoni S. (2016). Exclusive Interview: How Jared Kushner Won Trump The White House. 14 Temuz 2019 tarihinde www.forbes.com adresinden edinilmiştir.
  • Brundage M. vd. (2018). The Malicious Use of Artificial Intelligence: Forecasting, Prevention, and Mitigation. 20 Ocak 2020 tarihinde https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1802/1802.07228.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Cadwalladr C. (2017). British Courts may unlock secrets of how Trump campaign profile US voters. The Guardian. 5 Ekim 2019 tarihinde https://www.theguardian.com adresinden edinilmiştir.
  • Caswell, K. (2018) Three Political Marketing Strategies: Using El Toro for Digital Advertising Political Marketing Strategies. 10 Aralık 2019 tarihinde https://www.eltoro.com/politicalmarketing-strategies/ adresinden edinilmiştir.
  • Chen L. vd. (2017). Building a profile of subjective well-being for social media users. PLoS. ONE 12 (11): e0187278. (11-15).
  • Chester J and Montgomery K. (2017). The role of digital marketing in political campaigns. Internet Policy Review. 6(4). 1-20.
  • Constine J. (2016). Hustle is the grassroots personalized mass-texting tool we need. 28 Aralık 2019 tarihinde: www.techcrunch.com adresinden edinilmiştir.
  • Dobber T. Vd. (2017). Two crates of beer and 40 pizzas: the adoption of innovative political behavioural targeting techniques. Internet Policy Review. 6(4). 1-25.
  • Fink C. (2018). Inarritu's VR Hit 'Carne y Arena' Storms DC. 8 Ocak 2020 tarihinde https://www.forbes.com adresinden edinilmiştir. Hello! Vote. 24 Aralık 2019 tarihinde https://www.hello.vote/ adresinden edinilmiştir.
  • Kaye K. (2016). RNC’s voter data provider teams up with Google, Facebook and other Ad firms. 27 Aralık 2019 tarihinde http://adage.com adresinden edinilmiştir.
  • L2 Voter File Enhancement. 12 Haziran 2019 tarihinde http://www.l2political.com adresinden edinilmiştir.
  • McCandless Farmer B. (2017). Who is Brad Parscale?. 2 Ekim 2019 tarihinde https://www.cbsnews.com/news/who-is-brad-parscale/ adresinden edinilmiştir.
  • Galley J. vd. (2018). Social Media, U.S. Presidential Campaigns, and Public Opinion Polls: Disentangling Effects. AoIR Selected Papers of Internet Research. 6. 2 Eylül 2019 tarihinde https://journals.uic.edu/ojs/index.php/spir/article/view/8870 adresinden edinilmiştir.
  • Royal Academy of Engineering (2018), Internet of Things: realising the potential of a trusted smart world. 24 Kasım 2019 tarihinde https://www.raeng.org.uk/publications/reports/internet-of-things-realising-the-potential-of-a-tr adresinden edinilmiştir.
  • Sim Machines (2018), Dynamic Predictive Segmentation is the future of marketing. 3 Ocak 2020 tarihinde https://simmachines.com/ adresinden edinilmiştir.
  • SpotX (2016). The definition and future of audience data and audience targeting. 17 Ekim 2019 tarihinde https://www.spotx.tv/resources/blog/product-pulse/the-definition-and-future-of-audience-data-and-audience-targeting/ adresinden edinilmiştir.
  • Steward H. (2017). Labour takes to the streets and social media to reach voters. The Guardian, 2 Eylül 2019 tarihinde https://www.theguardian.com adresinden edinilmiştir.
  • Schuster J. (2015). Political Campaigns: The Art and Science of Reaching Voters. 22 Ekim 2019 tarihinde https://liveramp.com adresinden edinilmiştir.
  • Stirista (2019). Political Marketers. 2 Şubat 2020 tarihinde https://www.stirista.com/who-weserve/political-marketers adresinden edinilmiştir.
  • Tambini D. (2018). Social Media Power and Election Legitimacy. D Tambini ve M Moore (Der.) Digital dominance: The Power of Google, Amazon, Facebook, and Apple içinde Oxford University Press.
  • Ungerlieder N. (2015). Facebook Unveils Advertising For “Political Influencers. 18 Temmuz 2019 tarihinde https://www.fastcompany.com adresinden edinilmiştir.
  • Vincent J. (2018). Watch Jordan Peele use AI to make Barack Obama deliver a PSA about fake news. 18 Aralık 2019 tarihinde https://www.theverge.com adresinden edinilmiştir.
  • Waterson J. (2017). Here's How Labour Ran An Under-The-Radar Dark Ads Campaign During The General Election. 2 Ağustos 2019 tarihinde https://www.buzzfeed.com/ adresinden edinilmiştir.
  • Windsor G. ve Murphy S. (2014). Big data and the 2015 UK General Election: digital democracy or digitally divisive?. 2 Temmuz 2019 tarihinde https://www.nesta.org.uk adresinden edinilmiştir.
  • Yovanno D. (2018). Marketing Technology Is Transforming the Way Brands Work With Influencers. 2 Ocak 2020 tarihinde http://www.adweek.com adresinden edinilmiştir.
Year 2020, , 54 - 72, 30.06.2020
https://doi.org/10.31123/akil.696597

Abstract

References

  • Agrawal A. ve Hamling T. (2017). Sentiment Analysis of Tweets to Gain Insights into the 2016 US Election. Columbia Undergraduate Science Journal, Volume 11. 34-42.
  • Albrechtsen T. Vd. (2017). Parsimonious data: How a single Facebook like predicts voting behavior in multiparty systems. 12 Kasım 2019 tarihinde http://journals.plos.org/ adresinden edinilmiştir.
  • Authoritarian Personality (2017). Psychologist World. 12 Ağustos 2019 tarihinde https://www.psychologistworld.com adresinden edinilmiştir.
  • Bennas, R. (2016). Targeted TV ads find niche in political campaigns. 29 Ağustos 2019 tarihinde https://digiday.com/media/targeted-politics-ads/ adresinden edinilmiştir.
  • Bertoni S. (2016). Exclusive Interview: How Jared Kushner Won Trump The White House. 14 Temuz 2019 tarihinde www.forbes.com adresinden edinilmiştir.
  • Brundage M. vd. (2018). The Malicious Use of Artificial Intelligence: Forecasting, Prevention, and Mitigation. 20 Ocak 2020 tarihinde https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1802/1802.07228.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Cadwalladr C. (2017). British Courts may unlock secrets of how Trump campaign profile US voters. The Guardian. 5 Ekim 2019 tarihinde https://www.theguardian.com adresinden edinilmiştir.
  • Caswell, K. (2018) Three Political Marketing Strategies: Using El Toro for Digital Advertising Political Marketing Strategies. 10 Aralık 2019 tarihinde https://www.eltoro.com/politicalmarketing-strategies/ adresinden edinilmiştir.
  • Chen L. vd. (2017). Building a profile of subjective well-being for social media users. PLoS. ONE 12 (11): e0187278. (11-15).
  • Chester J and Montgomery K. (2017). The role of digital marketing in political campaigns. Internet Policy Review. 6(4). 1-20.
  • Constine J. (2016). Hustle is the grassroots personalized mass-texting tool we need. 28 Aralık 2019 tarihinde: www.techcrunch.com adresinden edinilmiştir.
  • Dobber T. Vd. (2017). Two crates of beer and 40 pizzas: the adoption of innovative political behavioural targeting techniques. Internet Policy Review. 6(4). 1-25.
  • Fink C. (2018). Inarritu's VR Hit 'Carne y Arena' Storms DC. 8 Ocak 2020 tarihinde https://www.forbes.com adresinden edinilmiştir. Hello! Vote. 24 Aralık 2019 tarihinde https://www.hello.vote/ adresinden edinilmiştir.
  • Kaye K. (2016). RNC’s voter data provider teams up with Google, Facebook and other Ad firms. 27 Aralık 2019 tarihinde http://adage.com adresinden edinilmiştir.
  • L2 Voter File Enhancement. 12 Haziran 2019 tarihinde http://www.l2political.com adresinden edinilmiştir.
  • McCandless Farmer B. (2017). Who is Brad Parscale?. 2 Ekim 2019 tarihinde https://www.cbsnews.com/news/who-is-brad-parscale/ adresinden edinilmiştir.
  • Galley J. vd. (2018). Social Media, U.S. Presidential Campaigns, and Public Opinion Polls: Disentangling Effects. AoIR Selected Papers of Internet Research. 6. 2 Eylül 2019 tarihinde https://journals.uic.edu/ojs/index.php/spir/article/view/8870 adresinden edinilmiştir.
  • Royal Academy of Engineering (2018), Internet of Things: realising the potential of a trusted smart world. 24 Kasım 2019 tarihinde https://www.raeng.org.uk/publications/reports/internet-of-things-realising-the-potential-of-a-tr adresinden edinilmiştir.
  • Sim Machines (2018), Dynamic Predictive Segmentation is the future of marketing. 3 Ocak 2020 tarihinde https://simmachines.com/ adresinden edinilmiştir.
  • SpotX (2016). The definition and future of audience data and audience targeting. 17 Ekim 2019 tarihinde https://www.spotx.tv/resources/blog/product-pulse/the-definition-and-future-of-audience-data-and-audience-targeting/ adresinden edinilmiştir.
  • Steward H. (2017). Labour takes to the streets and social media to reach voters. The Guardian, 2 Eylül 2019 tarihinde https://www.theguardian.com adresinden edinilmiştir.
  • Schuster J. (2015). Political Campaigns: The Art and Science of Reaching Voters. 22 Ekim 2019 tarihinde https://liveramp.com adresinden edinilmiştir.
  • Stirista (2019). Political Marketers. 2 Şubat 2020 tarihinde https://www.stirista.com/who-weserve/political-marketers adresinden edinilmiştir.
  • Tambini D. (2018). Social Media Power and Election Legitimacy. D Tambini ve M Moore (Der.) Digital dominance: The Power of Google, Amazon, Facebook, and Apple içinde Oxford University Press.
  • Ungerlieder N. (2015). Facebook Unveils Advertising For “Political Influencers. 18 Temmuz 2019 tarihinde https://www.fastcompany.com adresinden edinilmiştir.
  • Vincent J. (2018). Watch Jordan Peele use AI to make Barack Obama deliver a PSA about fake news. 18 Aralık 2019 tarihinde https://www.theverge.com adresinden edinilmiştir.
  • Waterson J. (2017). Here's How Labour Ran An Under-The-Radar Dark Ads Campaign During The General Election. 2 Ağustos 2019 tarihinde https://www.buzzfeed.com/ adresinden edinilmiştir.
  • Windsor G. ve Murphy S. (2014). Big data and the 2015 UK General Election: digital democracy or digitally divisive?. 2 Temmuz 2019 tarihinde https://www.nesta.org.uk adresinden edinilmiştir.
  • Yovanno D. (2018). Marketing Technology Is Transforming the Way Brands Work With Influencers. 2 Ocak 2020 tarihinde http://www.adweek.com adresinden edinilmiştir.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Burcu Zeybek 0000-0002-2391-5727

Publication Date June 30, 2020
Submission Date March 1, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Zeybek, B. (2020). Siyasal Kampanyaların Geleceğinde Veri Temelli Yönelimler. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(33), 54-72. https://doi.org/10.31123/akil.696597