Abstract
İnsan, ruhen ve bedenen daha iyi koşullarda yaşamak için tarih boyunca harcadığı
çaba ve girişimlerle, sağlıkla ilgili her konuda önemli aşamalar kaydetmiştir. İletişim ise
çeşitli duygu, düşünce, haber ve bilginin paylaşılması yoluyla insanlığın bugün ulaşmış
olduğu medeniyette kilit konumdadır. Sağlık iletişimi kavramı, kişilerarası iletişim
kapsamında değerlendirilebileceği gibi kitle iletişiminin de konusuna girmektedir.
Radyonun esnek, erişilebilir ve kolay uyarlanabilir yapısı, ilk yılları itibarıyla bir kitle
iletişim aracı olarak toplumsal yaşamımızın her alanında uygulama alanı bulmasını
kolaylaştırmıştır. Dünyada 1920’lerde ilk örneklerine rastlanan “hastane radyoculuğu”
uygulamalarına, özellikle internet teknolojilerinin yaygınlaşması sonucunda başta
İngiltere olmak üzere Avustralya, Amerika, Hollanda, Almanya, Fransa, Norveç ve
Yeni Zelanda gibi ülkelerde sıklıkla rastlanmaktadır. Sağlık iletişimi uygulamalarının
yayıncılık faaliyeti kapsamında hayat bulduğu hastane radyo yayıncılık uygulamasının
Türkiye’de herhangi bir tarihi bulunmamaktadır. Çalışma kapsamında, İngiltere
Londra’da bulunan ve bir “hastane radyosu” olarak hizmet gören ‘Whipps Cross’
Hastane Radyosu, örnek olay incelemesi olarak ele alınmıştır. Nitel araştırma
yöntemi kapsamında, derinlemesine mülakat tekniğiyle elde edilen veriler, “hastane
radyoculuğu”nun uygulanış biçimini ve kapsamını ortaya koymuştur.