Review
BibTex RIS Cite

Gelenekselden Yeniye Medya İşletmeciliği Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Yaşanan Dönüşümler Üzerine Bir Değerlendirme

Year 2017, Issue: 27, 149 - 164, 15.06.2017
https://doi.org/10.31123/akil.437374

Abstract

Geçmişten günümüze baktığımızda, medya işletmeciliği kavramının medya araçlarının çeşitlenmesi ile birlikte geliştiği görülmektedir. Bu çalışma, geleneksel medya işletmeciliğinden yeni medya işletmeciliğine evrilen süreci, yeni medya işletmeciliği kavramı çerçevesinde anlatmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, ilk önce medya işletmeciliğinin tarihsel gelişimi özetlenerek geleneksel medya işletmeciliği kavramı anlatılmış, daha sonra ise yeni medya ile birlikte değişen medya işletmeciliği üzerinde durularak yeni nesil medya işletmeleri olarak da ifade edilebilen yeni medya işletmeleri özelinde bir tanım yapılmaya çalışılmıştır. İnternet teknolojilerinin yaygınlaşması ve yeni medya kavramının ortaya çıkması ile birlikte medyanın “geleneksel” ve “yeni” biçiminde ayrışması nedeniyle, çalışmada, medya işletmeciliği kavramını da artık “geleneksel medya işletmeciliği” ve “yeni medya işletmeciliği” biçiminde sınıflandırmanın, işletmecilik anlamında yaşanan değişimleri daha iyi analiz etmeyi sağlayacağı düşünülmektedir. Verilerin ilgili literatür taraması yapılarak elde edildiği bu makale, nitel ve betimleyici bir yöntemle kaleme alınmıştır.

References

  • Atılgan, S. (1998). Basın İşletmeciliği. İstanbul: Der.
  • Berberoğlu, G. (1991). Basın İşletmelerinin Organizasyon Yapıları ve Yönetim Şekilleri: Basın İşletmelerinde Bir Uygulama. İstanbul: Gazeteciler Cemiyeti Tezler Dizisi.
  • Chan-Olmsted, S.M. ve Ha, S.L. (2006). “The Economics of the Media.” Internet Business Models for Broadcasters: How Television Stations Perceive and İntegrate The İnternet. G. Doyle. (der.) içinde. Northampton: an Elgar Reference Collection.
  • Desmoulins, N.T. (1993). Medya Ekonomisi. Çev., Galip Üstün. İstanbul: İletişim.
  • Ertürk, M. (2000). İşletme Biliminin Temel İlkeleri. İstanbul: Beta.
  • Evliyagil, Ş. (1977). Basın ve Basım İşletmeciliği Ders Notları. Ankara: Ajanstürk Bilim.
  • Gomery, D. (1993). “The Centrality of Media Economics.” The Journal of Communications. 43(3): 190-194.
  • Hamelink, J.C. (1994). The Politics of World Communication: A Human Right Perspective. London: Sage.
  • Karlı, İ. (2010). “Medya Şirketlerinin Finansmanı.” Marmara İletişim Dergisi. 2(16): 33-45.
  • Kuyucu, M. (2014). “Medya Ekonomisi ve Başrol Oyuncuları: Bugünün ve Yarının Medya ve Aktörlerinin Gözünde Reklamılar ve Tüketiciler.” The Turkish Onine Journal of Design, Art and Communication- TOJDAC. 4(1): 25-35.
  • Mucuk, İ. (2005). Modern İşletmecilik. İstanbul: Türkmen.
  • Özer, Ö. (2013). “Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği.” Basın İşletmeciliği. Erdal Dağtaş. (der.) içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Özkan, I. (1989). Basım ve Basın İşletmeciliği. İzmir: Bilgehan.
  • Picard, R.G. (1989). Media Economics. California: Sage.
  • Picard, R.G. (2006). “Handbook of Media Management and Economics.” Historical Trends and Patterns in Media Economics. A.B. Albarran (der.) içinde. New Jersey: Lawrance Erlbaum.
  • Picard, R. (2011). The Economics and Financing of Media Companies. Press, New York: Fordham University.
  • Schoell, F., Dessler, G., Reinecke, J. (1993). Introduction to Business: Opening Doors. USA: Allyn and Bacon.
  • Albarran, A.B. (2008). Defining Media Management. JMM: The International Journal on Media Management. http://eds.a.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?sid=b147c583-97fd-4128-84a2-d26dee01c26a%40sessionmgr4001&vid=3&hid=4103 10(4): 184-187. 25.11.2016.
  • Albarran, A.B. (2010). The Transformation of the Media and Communication İndustries. http://dadun.unav.edu/bitstream/10171/36644/1/201407%20-%2011%20(2010)%20The%20Transformation%20of%20the%20media.pdf 24.04.2016.
  • Albarran, A.B. (2014). Assessing The Field of Media Management and Economics Research: Looking Back, Looking Forward. Palabra Clave. http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=1&sid=209f87aa-7340-4905-bb8a-4d761359bf8c%40sessionmgr115&hid=119 17(4): 1025-1040. 24.04.2016.
  • Kowalski, T. (1995). “Media Economics Research in Poland.” The Journal of Media Economics. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/s15327736me0801_4?journalCode=hmec20 8(1): 43-48. 12.04.2015.
  • Sonnerberg, J. (2014). “Analyzing the relationship between media management and change managementon the German book industry.” Competition Forum. http://search.proquest.com/openview/77468901e125021607e5ed84fa45bdf6/1?pq-origsite=gscholar&cbl=39801 12(1): 85-97.
Year 2017, Issue: 27, 149 - 164, 15.06.2017
https://doi.org/10.31123/akil.437374

Abstract

References

  • Atılgan, S. (1998). Basın İşletmeciliği. İstanbul: Der.
  • Berberoğlu, G. (1991). Basın İşletmelerinin Organizasyon Yapıları ve Yönetim Şekilleri: Basın İşletmelerinde Bir Uygulama. İstanbul: Gazeteciler Cemiyeti Tezler Dizisi.
  • Chan-Olmsted, S.M. ve Ha, S.L. (2006). “The Economics of the Media.” Internet Business Models for Broadcasters: How Television Stations Perceive and İntegrate The İnternet. G. Doyle. (der.) içinde. Northampton: an Elgar Reference Collection.
  • Desmoulins, N.T. (1993). Medya Ekonomisi. Çev., Galip Üstün. İstanbul: İletişim.
  • Ertürk, M. (2000). İşletme Biliminin Temel İlkeleri. İstanbul: Beta.
  • Evliyagil, Ş. (1977). Basın ve Basım İşletmeciliği Ders Notları. Ankara: Ajanstürk Bilim.
  • Gomery, D. (1993). “The Centrality of Media Economics.” The Journal of Communications. 43(3): 190-194.
  • Hamelink, J.C. (1994). The Politics of World Communication: A Human Right Perspective. London: Sage.
  • Karlı, İ. (2010). “Medya Şirketlerinin Finansmanı.” Marmara İletişim Dergisi. 2(16): 33-45.
  • Kuyucu, M. (2014). “Medya Ekonomisi ve Başrol Oyuncuları: Bugünün ve Yarının Medya ve Aktörlerinin Gözünde Reklamılar ve Tüketiciler.” The Turkish Onine Journal of Design, Art and Communication- TOJDAC. 4(1): 25-35.
  • Mucuk, İ. (2005). Modern İşletmecilik. İstanbul: Türkmen.
  • Özer, Ö. (2013). “Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği.” Basın İşletmeciliği. Erdal Dağtaş. (der.) içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Özkan, I. (1989). Basım ve Basın İşletmeciliği. İzmir: Bilgehan.
  • Picard, R.G. (1989). Media Economics. California: Sage.
  • Picard, R.G. (2006). “Handbook of Media Management and Economics.” Historical Trends and Patterns in Media Economics. A.B. Albarran (der.) içinde. New Jersey: Lawrance Erlbaum.
  • Picard, R. (2011). The Economics and Financing of Media Companies. Press, New York: Fordham University.
  • Schoell, F., Dessler, G., Reinecke, J. (1993). Introduction to Business: Opening Doors. USA: Allyn and Bacon.
  • Albarran, A.B. (2008). Defining Media Management. JMM: The International Journal on Media Management. http://eds.a.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?sid=b147c583-97fd-4128-84a2-d26dee01c26a%40sessionmgr4001&vid=3&hid=4103 10(4): 184-187. 25.11.2016.
  • Albarran, A.B. (2010). The Transformation of the Media and Communication İndustries. http://dadun.unav.edu/bitstream/10171/36644/1/201407%20-%2011%20(2010)%20The%20Transformation%20of%20the%20media.pdf 24.04.2016.
  • Albarran, A.B. (2014). Assessing The Field of Media Management and Economics Research: Looking Back, Looking Forward. Palabra Clave. http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=1&sid=209f87aa-7340-4905-bb8a-4d761359bf8c%40sessionmgr115&hid=119 17(4): 1025-1040. 24.04.2016.
  • Kowalski, T. (1995). “Media Economics Research in Poland.” The Journal of Media Economics. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/s15327736me0801_4?journalCode=hmec20 8(1): 43-48. 12.04.2015.
  • Sonnerberg, J. (2014). “Analyzing the relationship between media management and change managementon the German book industry.” Competition Forum. http://search.proquest.com/openview/77468901e125021607e5ed84fa45bdf6/1?pq-origsite=gscholar&cbl=39801 12(1): 85-97.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Halil İbrahim Gürcan This is me

İpek Kumcuoğlu Kumcuoğlu This is me

Publication Date June 15, 2017
Submission Date March 15, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 27

Cite

APA Gürcan, H. İ., & Kumcuoğlu, İ. K. (2017). Gelenekselden Yeniye Medya İşletmeciliği Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Yaşanan Dönüşümler Üzerine Bir Değerlendirme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(27), 149-164. https://doi.org/10.31123/akil.437374