Abstract
Kurumlar, hedef kitlelerine ve içinde bulundukları sosyal çevreye karşı sorumluluk
bilinci içerisinde hareket etmelidirler. Günümüz iletişim yönetimi hem hedef kitlelerin
kurumlardan beklentilerinin dikkate alınmasını hem de kurumların bu beklentileri doğal
ve meşru kabul etmelerini gerektirmektedir. Bu çalışmanın amacı, kurumsal sosyal
sorumluluk kavramının etik kavramı ile olan ilişkisini ortaya koymak ve bu faaliyetlerin
kurumsal iletişim sürecindeki önemini belirlemektir. Bu çerçevede, çalışmada kurumsal
sosyal sorumluluk faaliyetlerinin kurumsal iletişim açısından önemli bir araç olduğu
ve kurumların stratejik iletişim yönetiminin bir parçasını oluşturduğu çalışmanın
varsayımını oluşturmaktadır. Çalışmada yöntem olarak literatür taraması kullanılmıştır.
Çalışmada sonuç olarak kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile etik arasında yakın
bir ilişkinin olduğu ve kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin kurumların proaktif
iletişim stratejisinin bir parçası olması gerektiği değerlendirmesine ulaşılmıştır.