Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Issue: 30, 364 - 384, 28.12.2018
https://doi.org/10.31123/akil.460921

Abstract

References

  • Berg, B. L. ve Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Çev. Ed. Hasan Aydın, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Broersma, M.ve Graham, T. (2012).Social Media As Beat, JournalismPractice, 6:3, ss. 403-419
  • Broersma, M.ve Graham, T. (2013).Twitterasa News Source, JournalismPractice, 7:4, ss.446-464.
  • Granger, L. C. (2013). Elite Retweets, OpinionsandEngagement: TheUseTwitterby South AfricanJournalistBarryBateman,Doktora Tezi, University of Cape Town.
  • Güreli, N. (2007). “Yerel Basının İşlevi ve Demokrasilerde Önemi”, Türkiye’de Yerel Basın, Ed. Suat Gezgin, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları,ss.173-175.
  • Hermida, A. (2010). “TwitteringThe News”, JournalismPractice, Vol. 4, No 3, ss. 297-308.
  • Hülür, H. Ve Yaşın, C. (2017). “Yeni Medya ve Gazeteciliğin Geleceğini Çerçevelemek”, Yeni Medya Geleceğin Gazeteciliği, Ed. Himmet Hülür ve Cem Yaşın, Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.9 – 38.
  • Kıyan, Z. Ve Törenli, N. (2018). Sosyal Medyanın Gazetecilikteki Rolü: Türkiye’deki Haber Kuruluşları Üzerine Bir İnceleme, Gaziantep UniversityJournal of SocialScience, 17(1), ss.32-52.
  • Kurt, H. (2014). Gazetecilik Pratiği ve Sosyal Medya, Gaziantep UniversityJournal of SocialSciences, 13(4), ss. 821-835.
  • Lowery, C. (2009). An ExplosionPromptsRethinking of Twitterandfacebook. NiemanReports, 63(3), ss.32-34.
  • Ludtke, M. (2009). Let’s Talk: JournalismandSocial Media, NeimanReports, 63 (3), s.4.
  • Murthy, D. (2013). Twitter. UK: PolityPress.
  • Pavlik, J. V. (2001). Yeni Medya ve Gazetecilik, Çev. Müge Demir ve Berrin kalsın, Ankara: Phoneix.
  • Stassen, W. (2010). Your News in 140 Characters: ExploringThe Role of Social Media in Journalism, Global Media JournalAfrican Edition, Vol.4, ss.116-131.
  • Taşkıran, İ. Ve Kırık, A. M. (2016). Gazetecilerin Sosyal Medyayı Haber Kaynağı Olarak Kullanımı: Medya Profesyonellerinin Bakış Açılarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma, Intermedia International E-Journal, 3(1), ss.213-241.
  • Tokgöz, O. (1981). Temel Gazetecilik, Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya Yeni İletişim Ortamı, Ankara: Bilim ve Sanat yayınevi. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/04/20170429-M1-2.htm, Erişim tarihi: 30.05.2018.
  • http://www.internethaber.com/gazete-mansetleri-hurriyet-sozcu-sabah-30-nisan-2017-foto-galerisi-1773349.htm, Erişim tarihi: 30.05.2018.
  • https://wearesocial.com/blog/2018/01/global-digital-report-2018, Erişim tarihi: 14.09.2018.
  • http://www.hurri¬yet.com.tr /ge¬zi-olaylarinin-twitter-kullanici-sayisini-arttirdi-25306778, Erişim tarihi: 23.10.2016.

Profesyonel Gazetecilerin Gözünden Sosyal Medya ve Habercilik İlişkisi

Year 2018, Issue: 30, 364 - 384, 28.12.2018
https://doi.org/10.31123/akil.460921

Abstract

Yeni medya teknolojilerinin
hayatımıza girmesiyle pek çok alanda dönüşüm yaşanmıştır. Dönüşüm yaşanan
başlıca alanlardan biri de gazetecilik mesleğidir. Değişen teknolojilerle
birlikte gazetecilerin haber kaynaklarına erişimi de kolaylaşmıştır. Özellikle
internet sayesinde habere anında ulaşma imkânına sahip olan gazeteciler haber
kaynaklarında da bir dönüşüm yaşamıştır. Günümüzde sosyal medya denilen
platformların gazetecilerin haber kaynaklarına dahil edildiği gözlenmektedir.
Bu çalışmada bir haber kaynağı olarak sosyal medyanın gazeteciler için önemi
tespit edilmek istenmiştir. Çalışma yöntemi olarak web tabanlı derinlemesine
görüşme tekniği uygulanmıştır. Sekiz medya profesyoneline sosyal medya
hesaplarından canlı olarak sorular sorularak sosyal medyanın gazetecilik
mesleğiyle ilişkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonunda görüşülen
gazetecilerin tümünün sosyal medyayı haber kaynağı olarak kullandığı sonucuna
ulaşılmıştır.

References

  • Berg, B. L. ve Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Çev. Ed. Hasan Aydın, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Broersma, M.ve Graham, T. (2012).Social Media As Beat, JournalismPractice, 6:3, ss. 403-419
  • Broersma, M.ve Graham, T. (2013).Twitterasa News Source, JournalismPractice, 7:4, ss.446-464.
  • Granger, L. C. (2013). Elite Retweets, OpinionsandEngagement: TheUseTwitterby South AfricanJournalistBarryBateman,Doktora Tezi, University of Cape Town.
  • Güreli, N. (2007). “Yerel Basının İşlevi ve Demokrasilerde Önemi”, Türkiye’de Yerel Basın, Ed. Suat Gezgin, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları,ss.173-175.
  • Hermida, A. (2010). “TwitteringThe News”, JournalismPractice, Vol. 4, No 3, ss. 297-308.
  • Hülür, H. Ve Yaşın, C. (2017). “Yeni Medya ve Gazeteciliğin Geleceğini Çerçevelemek”, Yeni Medya Geleceğin Gazeteciliği, Ed. Himmet Hülür ve Cem Yaşın, Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.9 – 38.
  • Kıyan, Z. Ve Törenli, N. (2018). Sosyal Medyanın Gazetecilikteki Rolü: Türkiye’deki Haber Kuruluşları Üzerine Bir İnceleme, Gaziantep UniversityJournal of SocialScience, 17(1), ss.32-52.
  • Kurt, H. (2014). Gazetecilik Pratiği ve Sosyal Medya, Gaziantep UniversityJournal of SocialSciences, 13(4), ss. 821-835.
  • Lowery, C. (2009). An ExplosionPromptsRethinking of Twitterandfacebook. NiemanReports, 63(3), ss.32-34.
  • Ludtke, M. (2009). Let’s Talk: JournalismandSocial Media, NeimanReports, 63 (3), s.4.
  • Murthy, D. (2013). Twitter. UK: PolityPress.
  • Pavlik, J. V. (2001). Yeni Medya ve Gazetecilik, Çev. Müge Demir ve Berrin kalsın, Ankara: Phoneix.
  • Stassen, W. (2010). Your News in 140 Characters: ExploringThe Role of Social Media in Journalism, Global Media JournalAfrican Edition, Vol.4, ss.116-131.
  • Taşkıran, İ. Ve Kırık, A. M. (2016). Gazetecilerin Sosyal Medyayı Haber Kaynağı Olarak Kullanımı: Medya Profesyonellerinin Bakış Açılarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma, Intermedia International E-Journal, 3(1), ss.213-241.
  • Tokgöz, O. (1981). Temel Gazetecilik, Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya Yeni İletişim Ortamı, Ankara: Bilim ve Sanat yayınevi. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/04/20170429-M1-2.htm, Erişim tarihi: 30.05.2018.
  • http://www.internethaber.com/gazete-mansetleri-hurriyet-sozcu-sabah-30-nisan-2017-foto-galerisi-1773349.htm, Erişim tarihi: 30.05.2018.
  • https://wearesocial.com/blog/2018/01/global-digital-report-2018, Erişim tarihi: 14.09.2018.
  • http://www.hurri¬yet.com.tr /ge¬zi-olaylarinin-twitter-kullanici-sayisini-arttirdi-25306778, Erişim tarihi: 23.10.2016.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Rengim Sine

Gülşah Sarı

Publication Date December 28, 2018
Submission Date September 21, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 30

Cite

APA Sine, R., & Sarı, G. (2018). Profesyonel Gazetecilerin Gözünden Sosyal Medya ve Habercilik İlişkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(30), 364-384. https://doi.org/10.31123/akil.460921