Gündelik
hayatın önemli bir parçası haline gelen mobil flört uygulamaları, romantik
ilişkilerin doğasını hızla değiştirmeye devam etmektedir. Kimileri mobil flört
uygulamalarını “aşkın bayağılaşması” olarak yorumlarken, bazıları bu flört etme
biçimlerindeki derin değişim ve dönüşümü dijital dünyanın kaçınılmaz
sonuçlarından biri olarak görmektedir. Bu çalışmanın amacı ise teknolojik
gelişmelerin etkisiyle cinsler arası ilişkide flört etme biçimlerindeki değişimler
ile tüketim arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmektir. Bu bağlamda romantik
ilişkilerin tarihsel bir düzlemde anlamına ve değişimine ilişkin literatür
gözden geçirilerek, coğrafi konum tabanlı flört uygulamalarının reklam
sektörüne yarattığı fırsatlar değerlendirilmiştir. Çalışma kapsamında postmodern
romantik ilişkilerin, dijital yaşam tarzları, kültür ve tüketimle olan bağı
çerçevesinde, konum tabanlı sosyal ağ
uygulamaları arasında en popülerlerden biri olan mobil flört uygulaması
Tinder’da yayınlanan reklamlar, niteliksel ve niceliksel içerik analizi yöntemiyle
incelenmiştir. Sonuç olarak, reklam
mesajlarının büyük oranda lüks ve sembolik tüketime ilişkin anlam ve sembollerle
işaret ettiği fakat markaların coğrafi konuma uyumlu reklam stratejileri geliştirmedikleri
görülmüştür. Elde edilen veriler ayrıca, küresel bir eğilim olan ve kısa
dönemli ilişkileri vurgulayan Tinder’da yayınlanan reklamlarda, geleneksel
romantik ilişkileri yeniden üreten anlam ve sembollerin yer aldığını ortaya
koymaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | February 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 31 |