Social media is a term is employed for online facilities and websites that allow for fast information exchange and instant interaction. Today, social media became a medium which enabled firms to interact with more people. It is observed that hospitality that is one of the most important areas of service industry uses social media for such purposes as promotion, feedback and improving dialogue with consumers. In this context, the conceptual part of the study deals with the birth, development, definitions and classifications of social media and its utilization in hospitality. The research part of the study evaluates the best four hotels in Turkey in terms of likes, followers and subscribers of their social media pages by looking at the survey results of Holiday Check, one of the prominent hotel evaluatin sites, conducted in Turkey’s three most popular social media networks Facebook, Twitter and Youtube. In addition, in order to demonstrate social media policies of these hotels, officials who manage the social media accounts of hotels were interviewed
Sosyal medya, kullanıcılarına hızlı enformasyon paylaşımı ve anında etkileşime geçme olanakları sunan çevrimiçi araçlar ve web siteleri için kullanılan bir terimdir. Günümüzde sosyal medya, çeşitli sektörden firmalara daha çok insanla karşılıklı iletişim kurma olanağı sunan bir ortam haline gelmiştir. Hizmet sektörünün en önemli parçalarından biri olan otelcilikte de sosyal medyanın tanıtım, müşterilerden geri bildirim almak ve onlarla diyalog geliştirmek gibi amaçlarla kullanıldığı görülmektedir. Bu doğrultuda, çalışmanın kavramsal çerçeve bölümünde, sosyal medya kavramının doğuşu, gelişimi, tanımları, çeşitleri ve sosyal medyanın otelcilik sektöründeki kullanımı ele alınmıştır. Çalışmanın araştırma bölümünde ise Türkiye’de en fazla zaman geçirilen üç sosyal medya ağı olan Facebook, Twitter ve Youtube’da, dünyanın önde gelen otel değerlendirme sitelerinden biri olan Holiday Check’in gerçekleştirdiği anket sonuçlarına göre Türkiye’nin en iyi dört otelinin resmi sayfalarındaki beğeni, takipçi, abone sayısı gibi unsurları araştırılmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Ayrıca otellerin sosyal medya politikalarını ortaya koymak amacıyla otellerin sosyal medya hesaplarını yöneten birim sorumlularıyla da görüşmeler gerçekleştirilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 18 |