Bu çalışma, gerçeğin değersizleşmesi anlamına gelen
post- truth kavramına ve yeni medya üzerinden yayılan yalan içeriklere
odaklanmaktadır. Bu çalışmada, 31 Mart 2019 yerel seçimi döneminde yeni medya
üzerinden yayılan sahte haberler (fake-news) irdelenmiştir. Bu çalışmanın
amacı, haber sitelerinde ve sosyal ağlarda 31 Mart 2019 yerel seçimi sürecinde
yayılan yalan içeriklerin yoğunluğunu, içeriklerin hangi mecralarda, ne
şekillerde üretildiğini ve üretilen içeriklerin temalarını ortaya koymaktır. Bu
amaçla, Teyit.org tarafından 31 Mart 2019 yerel seçim döneminde tespit edilen
yalan içerikler belirlenen kategoriler üzerinden incelenmiştir. Yeni medyanın
yalan içeriklerin yayılmasında önemli belirleyici bir rol oynadığı ve yalan
haberlerin muhalefet siyasetçileri daha fazla hedef aldığı sonucuna
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | September 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 33 |