Siyasal kampanya çalışmalarının evrim geçirmeye devam edeceğini, pazarlama ve reklam teknolojisinde geliştirilen en son tekniklerden yararlanacağını varsaymak için yeterli neden bulunmaktadır. Siyasal kampanyalara ayrılan bütçeler, bu varsayımı desteklemektedir. Bu çalışmada veri temelli yönelimlerin siyasal kampanyalarda mevcut ve potansiyel kullanımını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu yönelimlerin pek çoğu hâlâ gelişmekte olduğundan, çalışma, verilerin günümüzde nasıl kullanıldıklarından ziyade, bazılarının önümüzdeki yıllarda nasıl uygulanabilecekleri ile ilgili incelemelerden oluşmaktadır. İncelemenin tamamında mevcut kullanımlar ile olası kullanımlar birbirinden ayrılmaktadır. Ayrıca bu yeni teknolojilerin ne ölçüde etkili olacakları ile ilgili çıkarımda bulunmamakla birlikte, veri analizlerinin siyasal kampanyalarda nasıl kullanılmakta olduğuna ve bunun gelecekte nasıl gelişebileceğine bakılmıştır. Çalışma –kötü niyetli aktörlerin değil- meşru siyasi partilerin yararlanma yoluna gidebileceği yasal yöntemlerle sınırlandırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | March 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 33 |