Tüm dünyayla birlikte Türkiyeyi de etkisi altına alan Corona virüs salgınından korunmak ve yayılmasını önlemek için T.C. Sağlık Bakanlığı’nın başlattığı “hayat eve sığar”, “evde kal” sloganlarıyla yurttaşların evde kalması çağrısı yapılmaktadır. Zaman zaman tatillerde ve hafta sonlarında da sokağa çıkma yasakları getirilmektedir. Bu süreç içerisinde canlı etkinliklerin hemen hemen hepsi ertelenmiş, insanların bir araya gelmelerini sağlayan birçok mekân ve alan kapatılmıştır. Söz konusu bu uygulamalar kişilerin evde kaldığı süre içinde oyalanmalarını sağlayacak alternatif arayışlarını arttırmıştır. Bu durum, Netflix’i önemli bir aktör olarak karşımıza çıkartmaktadır. Ancak Netflix vakit geçirmek için kullanılan bir araç olmanın ötesinde kullandığı yayın teknolojisi, sunduğu à la carte televizyon izleme deneyimi, toplumsal ve kültürel açıdan neden olduğu değişiklikler vb. yüzünden televizyon tarihi içerisinde yeni bir dönem başlattığı konusunda literatürde birçok tartışmaya konu olmaktadır. Bu çalışmada da öncelikle Netflix’in televizyon tarihinde yeni bir dönem açıp açmadığı kavramsal olarak tartışılmıştır. İncelenen kavramsal yapı içindeki unsurlar dikkate alınarak, Netflix kullanıcılarının Twitter paylaşımları üzerinden Netflix’i nasıl değerlendirdikleri ve bu değerlendirmenin tartışılan kavramsal yapıya katkı sağlayıp sağlamayacağı incelenmiştir. Yapılan veri analizi sonucunda literatürde Netflix’in yeni bir dönem başlattığı iddia edilen teknolojisi, izleme deneyimi, kataloglaması, geliştirdiği algoritmalar vb. hakkında herhangi bir paylaşımda bulunulmadığı gözlemlenmiştir. Yapılan paylaşımlar içerisinde ekseriyetle canlı yayında yapılacak programlara ilişkin duyuruların bu çalışma kapsamında belirlenen etiketlerle paylaşıldığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | February 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 35 |