Bu çalışmada Milli Edebiyat Dönemi (1911-1923) ve Cumhuriyet Dönemi (1923 ve sonrası) yazarlarımızdan olan Halide Edip Adıvar’ın Mor Salkımlı Ev ve Sinekli Bakkal adlı eserleri biçim ve içerik özellikleri ile değerler eğitimi açısından incelenmiştir. Romanlarda bulunan bireysel, sosyal, milli ve dini değerler, yazarın eğitime verdiği önem, eserlerinde eğitimi anlatış tarzı ile birlikte yazarın eserleri aracılığıyla zihniyeti ve nasıl bir dünya yaratmak istediği üzerinde durulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın amacı Halide Edip’in Mor Salkımlı Ev ve Sinekli Bakkal adlı eserlerinin biçim ve içerik özelliklerine değinerek eserlerde öne çıkan değerleri saptamak ve yazarın dünya görüşü ile idealindeki insan yapısı hakkında çıkarımda bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma süresince “Halide Edip eserlerinde insanı eğitmeye önem vermiş midir?” “Halide Edip’in yaratmaya çalıştığı insan tipi nasıldır?” gibi soruların yanıtları aranacaktır. Bu araştırmada doküman incelemesine dayanan betimsel nitelikli tarama yöntemi kullanılmıştır.
In this work, the novels “Mor Salkımlı Ev” and “Sinekli Bakkal” by Halide Edip ADIVAR, who is one of the writers of the National literature period (19111923) and republic period (1923 and after), have been studied in terms of form, content and the values of education. Individual, social, national and religious values in novels, he importance of education that the writer stresses, the style of reflecting the education, moreover the mentality and what kind of World the writer desires to create are intended to be expressed. The aim of the researcher is to detect the prominent values by focusing on the form and content of the works of Halide Edip ADIVAR’s “Mor Salkımlı Ev” and “Sinekli Bakkal”, and make an inference about the World view of the writer and her ideal human presence. Along with this aim, the questions such as “Does Halide Edip ADIVAR give importance to the education of people?” and “What is the type of human that Halide Edip Adıvar tries to create?” will be expected to be answered. In this study, descriptive research method has been used which is based of document research.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 1, 2017 |
Acceptance Date | April 6, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |