Mehmed Âkif şiirlerini Safahat adlı kitapta toplamıştır. Safahat’a girmeyen şiirleri de vardır.
Mehmet Âkif’in çocuklara karşı özel bir ilgisi vardır. Eserlerinde çocuk konusuna özel olarak yer vermiştir. Âkif’in eserlerinin çocuk eğitimi ve çocuk edebi-yatı açısından da değerlendirilmesi gerekmektedir.
İnsanlığı anlamanın yolu da insanlığa hizmet etmenin yolu da çocukları tanı-maktan ve onları yetiştirmekten geçer.
Âkif eserleriyle çocukları tanıdığını ispat etmektedir. O, ideal bir gençlik yetiştirmek çabasındadır. Bu amaçla da çocukların anne-babalarına, öğretmenlere, topluma ve çocuklara hitap eden eserler kaleme almıştır.
Mehmed Akif has collected his poems in the book which he named as Safa-hat. But he also has poems which don’t take place in this book.
The theme “child” has very special place in his poetry. That’s why we think that his poetry should be evaluated by the point of children literature and pedagogy.
The way of understanding human being and serving to human being passes from recognizing and educating children.
Akif proves that he knows children well by his poems. He strives to educate ideal young generations and it becomes to one of his aims. That’s why he wrote out poems that address to parents, teachers, society and children.
Mehmed Akif Ersoy Safahat The Turkish National Anthem Ot-toman Empire Turkey Egypt Islam Children
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 1, 2016 |
Acceptance Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 8 |