Edebiyat, ruhu besleyen, insanı eğiten sanat dallarından biridir. Çocuk ruhuna hitap edecek, eğitimine katkı sunacak güzel hikâyeler kaleme alan edebiyatçılarımızdan biri de Yavuz Bahadıroğlu’dur.
Yazarın hikâyelerinde genellikle soyut konular işlenmiş; sevgi, dostluk, dayanışma, yardımlaşma, sağlık vb. temalar ele alınmıştır. Aile sevgisi, okul sevgisi arkadaş sevgisi, yardımlaşma, dayanışma vb. konular, çocuklarda değer yargılarını oluşturacak kavramlar konu seçiminde dikkate alınmıştır. Yazar, kitaplarını; sade, yalın, duru ve akıcı bir dille kaleme almıştır.
Bu çalışmada yazarın, çocuklar için kaleme aldığı beş hikâye kitabı incelenmiştir. Makalemizde değer kavramını açıklayan bir girişten sonra yazarın hayatı ve edebi kişiliği ana çizgileri ile özetlenmiş, devamında hikâyelerin özetleri verilmiş ve hikâyelerde değerler eğitimini öne çıkaran asıl incelemeye geçilmiştir.
Literature, which nourish the soul and educate the people, is one of the branch of art. Yavuz Bahadıroğlu is one of the literateur of our time who wri-tes stories appealing the children’s soul and contributing to the education.
In his stories, abstract concepts are used; themes such as love, friendship, co-operation, helping, health etc were examined. The love of family, friends and school, cooperation, helping each other and topics like them were chosen. The writer wrote his books with a plain, simple and fluent language.
In this study five stories written by Yavuz Bahadıroğlu for children were ex-amined. After introducing the concept of value in first chapter, the writer’s life and his literary identity was summarized. Other chapters includes the summaries of the stories and the exact examination of value education in those stories.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 1, 2015 |
Acceptance Date | August 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 7 |