Research Article
BibTex RIS Cite

ÜÇ KUDÜS: KUDÜS’E SİYONİST, EVANJELİK VE REEL-POLİTİK YAKLAŞIMLAR

Year 2018, Volume: 6 Issue: 15, 41 - 58, 08.05.2018
https://doi.org/10.31126/akrajournal.390796

Abstract

Hz. Davud (a.s.)
tarafından fethedilen Kudüs, sadece Yahudiler tarafından değil aynı zamanda
Hıristiyanlar ve Müslümanlar tarafından kutsal şehir olarak kabul edilir. Babil
ve Roma gibi Kudüs’ü tahrip edici güçlerin yanında etnik bir tekelci Siyonist
yaklaşım, Yahudi asıllı bir mesihin gelip kuracağı Yeryüzü Krallığı’nın
başkenti olarak Kudüs’ten bahseder.  Teolojik
bir tekelci bakış açısıyla Evanjelikler’e göre kutsal metinlerde anlatılan ve
İsa Mesih’in kucağı ve Tanrı tarafından kendi halkı için tasarladığı Göksel bir
şehirden bahsedilebilir. Son olarak Müslümanlar ise tarihsel köklerine bilinçli
olarak bağlı kaldıkları ve bütün insanların barış içinde yaşadığı reel-politik
bir şehir olan Kudüs algısına sahiptirler. 

References

  • KaynakçaAl-Kilani, Shamsuddin, “The Muslim Fascination with Jerusalem: The Case of the Sufis”, Islamic Studies, 40, 3/ 4 (Autumn- Winter 2001), 601- 630.Altun, İsmail, “Sahabe Gözünde Kudüs ve Mescdi-i Aksâ”, ILTED, 47(2017), 153- 169.Baldi, D. -P. Vasco- B. Sabella (2003), Jerusalem”, New Catholic Encyclopedia, (Second Edition), ed. Berard L. Merthaler, Washington: The Catholic University of America, 760-772.Bedir, Şener Faruk, “ Reformasyon’dan Günümüze Evanjelik Hıristiyanlık”, Birey ve Toplum, 3/ 6 (Güz 2013), 73- 97.Cohen, Amnon (1984), Jewish Life Under Islam: Jerusalem in Sixteenth Century, Cambridge: Harvard University Press.Daccarett, Paula, “ 1890s Zionism reconsidered: Joseph Marco Baruch”, Jewish History, 19 /4 (2005), 315- 345.Denzinger – Enchridion Symbolorum Definitiorum e Declarationum de Rebus Fidei et Morum (1995), ed. Peter Hünermann, Bologna: Edizione Dehoniane.Field, Rosalind, “The Heavenly Jerusalem in Pearl”, The Modern Language Review, 81/1(January 1986), 7-17.Lawrence, H. Schiffman, “Jerusalem: Twice Destroyed, Twice Rebuilt”, The Classical World, 97 /1 (Autumn, 2003), 31-40.Lean, Nathan (2015), İslamofobi Endüstrisi, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.Hasanoğlu, Eldar, Kafri- Livne, Ofer, “Notes et Document (Jerusalem in Early Islam: The Eschatological Aspect”, Arabica, 53/3 ( July 2006), 382- 403.Kalın, İbrahim (2016), Ben, Öteki ve Ötesi- İslam- Batı İlişkilerini Tarihine Giriş, İstanbul: İnsan Yayınları.Nicault, Catherine, (2001) Kudüs 1850-1948, İstanbul: İletişim yayınları.Nelson’s, Illustrated Bible Dictionary (1986), “Jerusalem”, ed. Herbert Lockyer, Nashville: Thomas Nelson Publishers, 549- 554.Peters, F. E (2005), Jerusalem: An Overview”, Encyclopedia of Religion ( Second Edition), ed. Lindsay Jones,, New York: Thomson Gale, 4834- 4838.Ocak, Ahmet, “Haçlı Seferlerinin Ortaya Çıkışı ve (Doğu- Batı Dünyaları Açısından) Doğurduğu Sonuçlar”, AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14/ 3- 14 (2014), 133-155.Özkan, Ali Rafet (2005), Amerikan Evanjelikleri, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayınları.Smith, Jonathan, Z. (1978), Map is not Territory: Studies in the Hsitory of Religions, Leiden: E. J. Brill.Söylemez, Mehmet Mahfuz, “ Kudüs ve Osmanlı Arşiv Vesikaları Işığında Yahudilerin Bölgeye Yerleşmeleri Üzerine Notlar”, Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1/ 2 (2014), 33-56.Stockton, Ronald R., “ Christian Zionism: Prophecy and Public Opinion”, Middle East Journal, 41/ 2 (Spiring 1987), 234- 253.Taş, Kenan Ziya (2016), Osmanlının Son Cihan Projesi Kudüs Selahaddin Eyyubî Külliye-i İslâmiyesi, İstanbul: Post Yayınları.Taylor, Alan, R., “ Zionism and Jewish History”, Journal of Palestine Studies, 1 /2 (Winter 1972), 35- 51.Walker, P. W. L., (2008), “ Jerusalem”, New Dictionary of Biblical Theology, ed. T. Desmond Alexander, Leicester: Intervarsity Press, 589- 592.Wilken, Robert L., “ Byzantine Palestine: A Christian Holy Land”, The Biblical Archeologist, 51/4 (December 1988), 214- 217, 233- 237.http://www.alirafetozkan.com/ckfinder/userfiles/files/EVANJEL.pdf (23.01.2018)http://www.yorungedergi.com/yazar/ismail-taspinar/ (23.01.2018)
Year 2018, Volume: 6 Issue: 15, 41 - 58, 08.05.2018
https://doi.org/10.31126/akrajournal.390796

Abstract

References

  • KaynakçaAl-Kilani, Shamsuddin, “The Muslim Fascination with Jerusalem: The Case of the Sufis”, Islamic Studies, 40, 3/ 4 (Autumn- Winter 2001), 601- 630.Altun, İsmail, “Sahabe Gözünde Kudüs ve Mescdi-i Aksâ”, ILTED, 47(2017), 153- 169.Baldi, D. -P. Vasco- B. Sabella (2003), Jerusalem”, New Catholic Encyclopedia, (Second Edition), ed. Berard L. Merthaler, Washington: The Catholic University of America, 760-772.Bedir, Şener Faruk, “ Reformasyon’dan Günümüze Evanjelik Hıristiyanlık”, Birey ve Toplum, 3/ 6 (Güz 2013), 73- 97.Cohen, Amnon (1984), Jewish Life Under Islam: Jerusalem in Sixteenth Century, Cambridge: Harvard University Press.Daccarett, Paula, “ 1890s Zionism reconsidered: Joseph Marco Baruch”, Jewish History, 19 /4 (2005), 315- 345.Denzinger – Enchridion Symbolorum Definitiorum e Declarationum de Rebus Fidei et Morum (1995), ed. Peter Hünermann, Bologna: Edizione Dehoniane.Field, Rosalind, “The Heavenly Jerusalem in Pearl”, The Modern Language Review, 81/1(January 1986), 7-17.Lawrence, H. Schiffman, “Jerusalem: Twice Destroyed, Twice Rebuilt”, The Classical World, 97 /1 (Autumn, 2003), 31-40.Lean, Nathan (2015), İslamofobi Endüstrisi, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.Hasanoğlu, Eldar, Kafri- Livne, Ofer, “Notes et Document (Jerusalem in Early Islam: The Eschatological Aspect”, Arabica, 53/3 ( July 2006), 382- 403.Kalın, İbrahim (2016), Ben, Öteki ve Ötesi- İslam- Batı İlişkilerini Tarihine Giriş, İstanbul: İnsan Yayınları.Nicault, Catherine, (2001) Kudüs 1850-1948, İstanbul: İletişim yayınları.Nelson’s, Illustrated Bible Dictionary (1986), “Jerusalem”, ed. Herbert Lockyer, Nashville: Thomas Nelson Publishers, 549- 554.Peters, F. E (2005), Jerusalem: An Overview”, Encyclopedia of Religion ( Second Edition), ed. Lindsay Jones,, New York: Thomson Gale, 4834- 4838.Ocak, Ahmet, “Haçlı Seferlerinin Ortaya Çıkışı ve (Doğu- Batı Dünyaları Açısından) Doğurduğu Sonuçlar”, AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14/ 3- 14 (2014), 133-155.Özkan, Ali Rafet (2005), Amerikan Evanjelikleri, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayınları.Smith, Jonathan, Z. (1978), Map is not Territory: Studies in the Hsitory of Religions, Leiden: E. J. Brill.Söylemez, Mehmet Mahfuz, “ Kudüs ve Osmanlı Arşiv Vesikaları Işığında Yahudilerin Bölgeye Yerleşmeleri Üzerine Notlar”, Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1/ 2 (2014), 33-56.Stockton, Ronald R., “ Christian Zionism: Prophecy and Public Opinion”, Middle East Journal, 41/ 2 (Spiring 1987), 234- 253.Taş, Kenan Ziya (2016), Osmanlının Son Cihan Projesi Kudüs Selahaddin Eyyubî Külliye-i İslâmiyesi, İstanbul: Post Yayınları.Taylor, Alan, R., “ Zionism and Jewish History”, Journal of Palestine Studies, 1 /2 (Winter 1972), 35- 51.Walker, P. W. L., (2008), “ Jerusalem”, New Dictionary of Biblical Theology, ed. T. Desmond Alexander, Leicester: Intervarsity Press, 589- 592.Wilken, Robert L., “ Byzantine Palestine: A Christian Holy Land”, The Biblical Archeologist, 51/4 (December 1988), 214- 217, 233- 237.http://www.alirafetozkan.com/ckfinder/userfiles/files/EVANJEL.pdf (23.01.2018)http://www.yorungedergi.com/yazar/ismail-taspinar/ (23.01.2018)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Mustafa Alici

Publication Date May 8, 2018
Acceptance Date May 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 15

Cite

APA Alici, M. (2018). ÜÇ KUDÜS: KUDÜS’E SİYONİST, EVANJELİK VE REEL-POLİTİK YAKLAŞIMLAR. AKRA Kültür Sanat Ve Edebiyat Dergisi, 6(15), 41-58. https://doi.org/10.31126/akrajournal.390796

Evliya Çelebi Mahallesi Hatboyu Caddesi, No: 2/2 TUZLA / İSTANBUL Tel: +90 532 732 00 21 (Türkçe İletişim) Tel: +90 533 578 27 54 (For English)  Tel: +90 545 933 24 14 (Pour le Français), akrajournal@gmail.com 18436 18471


14035  14036  14037  14038  16497  1657116772  16827 18435 19333