Çocuk
kitapları, çocukların kişisel gelişimi için önemli edebi kaynaklardır.
Çocukların seviyelerine uygun olacak şekilde onların hayal güçlerini
beslemekte; keyifli zaman geçirmelerine, okuma becerilerine ve eğitsel
iletileri almalarına yardımcı olmaktadır. Yazdığı eserler ile bu konuda söz
sahibi olan yazarlardan biri de Muzaffer İzgü’dür. Kendi hayatından da izler
taşıyan eserleri hem okuyucunun eğlenceli vakit geçirmesini hem de okuma zevki
kazanmasını sağlamaktadır. Uzun yıllarını eğitim-öğretim hizmetinde geçirmiş
olan Muzaffer İzgü, çocukların hayatına bugün bile dokunmayı başarabilmektedir.
Birçok okul kütüphanesinde yer alan kitapları, çeşitli yaş grupları tarafından
okunmaktadır.
Bu
araştırmada Muzaffer İzgü’ye ait olan “Ökkeş” serisinden on roman, değerler
eğitimi ile tema, olay örgüsü, zaman, mekan, şahıs kadrosu açısından
incelenmiş, incelemede hikaye haritası yönteminden yararlanılmıştır. Eserlerde,
belirlenen on üç değerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel tarama
modeli ve doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 8, 2018 |
Acceptance Date | May 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 15 |