Son yıllarda ulaşım araçlarında elektrik makinaların hem itki hem de generatör olarak kullanılması gittikçe yaygınlaşmaktadır. Ulaşım aracının özel gereksinimleri ve çalışma şartları hangi elektrik makinasının kullanılmasının uygun olacağını belirlemektedir. Zorlu çalışma şartlarında, kullanılan elektrik makinasının performans analizi gerçek ortam yerine bilgisayar ortamında gerçekleştirilmesi prototip imalat giderlerinin azaltılması bakımından gereklidir. Bu çalışmada zorlu çalışma şartlarının olduğu ulaşım araçlarında hata toleransı yüksek olması, basit yapı ve yüksek verime sahip olması nedeniyle Anahtarlamalı Relüktans Makina ele alınmış ve fiziksel modeli Matlab Simscape Toolbox’da modellenmiştir. Sonlu Elemanlar Analizi’den elde edilen veriler kullanılarak modellenen makina hem motor hem de generatör olarak kontrol edilmiş ve performans analizi gerçekleştirilmiştir. Benzetim sonuçları ile önerilen yöntemin doğruluğu ispatlanmıştır.
Anahtarlamalı relüktans motor Anahtarlamalı relüktans jeneratör Sonlu Elemanlar Analizi Elektrik makinalarının modellenmesi Matlab Simscape Toolbox
TÜBİTAK
113M090
Bu çalışma 113M090 numaralı proje ile desteklendiğinden TÜBİTAK’a teşekkür ederim.
In recent years, the use of electrical machines as both propulsion and generator in transportation vehicles has become increasingly common. The special requirements and operating conditions of the transport vehicle determine which electrical machine is suitable to use. In harsh working conditions, performing the performance analysis of the electrical machine used in the computer environment instead of the real environment is necessary in order to reduce the prototype manufacturing costs. In this study, a Switched Reluctance Machine has been discussed and its physical model has been modeled in Matlab Simscape Toolbox, due to its high fault tolerance, simple structure and high efficiency in transportation vehicles with difficult operating conditions. Using the data obtained from Finite Element Analysis, the modeled machine was controlled as both engine and generator, and performance analysis was carried out. The accuracy of the proposed method has been proven by the simulation results.
Switched reluctance motor Switched reluctance generator Finite Element Analysis Modeling of electrical machines Matlab Simscape Toolbox
113M090
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Electrical Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 113M090 |
Early Pub Date | August 29, 2023 |
Publication Date | August 31, 2023 |
Submission Date | March 7, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.