Öğrencilerin “Cebir” konusunu öğrenirken ne gibi yanlış anlamaların olduğunu tespit etmek ve bu yanlış anlamaların nasıl giderileceği amacıyla yapılan yüksek lisans çalışmasında 47 soruluk Teşhis Testi kullanılmıştır. Bu makalede söz konusu Teşhis Testinde bazı geometrik şekillerin çevreleri ve alanlarının bulunması ile ilgili 2 sorunun verileri değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere göre öğrencilerin; çevre kavramının anlamını bildiği fakat geometrik şekillerin kenar sayısı artınca çevreyi bulmada, geometrik şekillerin alanlarını bulurken alan kavramının anlamında yanlışlıkları ve yanılgılarının olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Submission Date | August 8, 2015 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 7 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.