Braking activity evaluation has always been a difficult subject to handle for automotive engineering. This is why disk/drum brake and brake lining duo used in braking activity constituted safe criteria in order to evaluate real braking performance. These criteria were developed for testing new and powerful braking performance need. In addition, they were also developed for such purposes as reducing test costs, cutting down development times, solving safety issues, increasing interest in after sales spare parts, testing various vehicle groups, reducing concerns of customers, and providing technological advancement. Braking performance is determined by conducting tests either by inertial dynamometer or on an actual vehicle under various speeds, loads, temperatures, and pressures. © Afyon Kocatepe Üniversitesi
Frenleme etkinliğini değerlendirme konusu her zaman otomotiv mühendisliğinde zor bir konu olmuştur. Bu yüzden frenleme etkinliğinde kullanılan disk/kampana ve balata ikilisinin gerçek frenleme performansını değerlendirmek için emniyetli kriterler oluşturulmuştur. Oluşturulan bu kriterler yeni ve güçlü fren performans ihtiyacını test etmek için geliştirilmiştir. Bunun yanında test maliyetlerini azaltmak, geliştirme sürelerini kısaltmak, güvenlik problemlerini çözmek, satış sonrası yedek parçaya olan ilgiyi artırmak, çeşitli araç gruplarını test etmek, müşterilerin endişelerini azaltmak, teknolojik gelişme sağlamak gibi amaçlar için geliştirilmiştir. Frenleme performansı farklı hız, yük, sıcaklık ve basınçta ya ataletli dinamometrede ya da gerçek taşıt üzerinde test yapılarak tayin edilmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 8, 2015 |
Submission Date | August 8, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.